سه شنبه 29 اسفند 1402

به گزارش پایگاه خبری موج برنا- نیکفر نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در اولین جلسه شورای اداری فنی انتقال خون گیلان که در سالن جلسات فرمانداری که با فرماندار لاهیجان و مدیرکل به همراه روسای ادارات انتقال خون شهرستان های گیلان برگزار شد با بیان اینکه یکی از عوامل مهم حفظ جان انسان در بحران، خون است گفت: انتقال خون گیلان باید علاوه بر بیمارستان های جدید لاهیجان برای بیماران سیاهکل، لنگرود، رودسر، املش و آستانه اشرفیه نیز برنامه داشته داشته باشد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل با بیان اینکه بیمارستان خصوصی میلاد که قبلا برای تعداد ۸۰ تخت پیش بینی شده بود با پیگیری های صورت گرفته این تعداد به دویست تخت ارتقاء یافت گفت: بیمارستان پروفسور پیروز نیز که حاصل تجمیع بیمارستان سیدالشهدا و ۲۲آبان خواهد بود با برنامه تعداد یکصد و شصت تخت شروع شد و با پیگیری های صورت به دویست و چهار تخت ارتقاء یافت که این موضوع می طلبد انتقال خون گیلان برای چهارصدتخت در شهرستان لاهیجان برنامه ویژه داشته باشد.

وی با اشاره به داروخانه هلال احمر در لاهیجان با بیان اینکه در شهریورسال ۹۴ حکم بسته شدن این داروخانه صادر شد ولی آنقدر این قضیه را طول دادند تا چند ماه اخیر و در سال ۹۵ بسته شد گفت: دستور پیگیری و کمک برای بازگشایی توسط وزیر بهداشت صادر شده که بازگشایی این داروخانه می تواند بخشی از مشکلات مردم منطقه و بیماران صعب العلاج را حل نماید.

نیکفر با بیان اینکه در حوزه پژوهشی و شرکت های دانش بنیان که قطعا سازمان انتقال خون هم باید از نتایج این پژوهش ها بهره مند شود اقدامات خاصی برای لاهیجان صورت گرفته گفت: متاسفانه این شهرستان علیرغم اینکه دومین شهر مهم گیلان است، جایگاه پارک علم و فناوری نداشته و در این زمینه محروم بود.

نیکفر با باین اینکه در هفته گذشته مجوزی صادر شد و برای هفته آینده برای بازدید ساختمان در نظرگرفته شد اقداماتی صورت خواهد گرفت گفت: این موضوع نویدی برای جوانان این شهرستان است که در حوزه پژوهش و دانش بنیان نبوغ و استعدادها شکوفا شود.

وی در ادامه با بیان گیلان در حوزه سلامت باید از فرصت بدست آمده در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی استفاده بهینه کند افزود: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گیلانی است و سه نفر از اعضای این کمیسیون هم گیلانی هستند که میطلبد مدیرکل انتقال خون گیلان از این فرصت برای پیشبرد برنامه ها و اهداف خود استفاده کند تا اقدامات لازم برای ارتقاء انتقال خون گیلان صورت گیرد.

نیکفر در پایان افزود: برای استان گیلان با پوشش شرق گیلان یک دستگاه اتوبوس سیار انتقال خون در نظرگرفته شده است.

 


Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna