سه شنبه 29 اسفند 1402
برگزاری نشست های منطقه ای استان در هر فصل / نخستین نشست در لاهیجان برگزار می شود
پایگاه خبری موج برنا - مرادی مدیرکل انتقال خون استان گیلان خبر از برگزاری نخستین نشست منطقه ای استان گیلان داد و گفت : اولین نشست منطقه ای ادارات انتقال خون استان با حضور تمامی مدیران ، معاونین عمرانی و فنی ستاد ، مدیران ادارات شهرستانها صبح روز پنجشنبه 16 دی در شهر لاهیجان برگزار می شود تا اهدافی که سازمان در سند راهبردی سال 95 برای انتقال خون ترسیم کرده است مورد بررسی قرار داده و جایگاه فعلی انتقال خون استان را تحلیل خواهیم کرد.
مرادی اهداف برگزاری این نشست را ارائه گزارش توسط شهرستانها ، بررسی مشکلات و ترسیم و برنامه ریزی برای سه ماه آینده دانست .
وی خاطرنشان شد : در هر فصل یکبار در یک منطقه از استان نشست های منطقه ای را در راستای پیشبرد اهداف سازمان و رسیدن به جایگاه واقعی اهداخون در استان برگزار خواهیم کرد .
احمد مرادی به جنبه تبلیغ و اطلاع رسانی از وضعیت و جایگاه انتقال خون استان در این نشست اشاره کرد و گفت : با توجه به اینکه در تمام حوادث خون نقش مهمی دارد ولی متاسفانه این نقش خیلی پررنگ دیده نشده است و هر مسئولی که پرسه رگ تا رگ را مشاهده میکند به اهمیت و جایگاه انتقال خون پی می برد و در این اجلاس که یک اجلاس استانی است از نمایندگان شهر ، فرمانداران ، امام جمعه شهر ، مسئولین استانی از جمله از استاندارگیلان ، اصحاب رسانه و مطبوعات دعوت بعمل آمده است .

مدیرکل انتقال خون استان گیلان با بیان اینکه انتقال خون استان بعنوان یک عضو اصلی پدافند غیرعامل مظلوم واقع شده است دیگر اهداف این نشست را اینگونه بیان کرد : از دیگر اهداف این نشست بررسی نقاط و روزهای شلوغ و روزهای بازار در شهرها است که در نهایت جدول زمانبندی تنظیم خواهد شد تا مردم از زمان و مکان حضور اتوبوس سیار انتقال خون مطلع شوند.
وی در ادامه ضمن تشکر و قدردانی از اصحاب رسانه خاطرنشان شد : نقش صداوسیما و رسانه ها در اطلاع رسانی اخبار و فرهنگ سازی اهدا خون بسیار پراهمیت می باشد.
شان وجودی انتقال خون با ایثارگران خون معنی دارد/راه اندازی مرکز دوم انتقال خون در میدان شهرداری رشت
مرادی با اشاره به اینکه ازجمله استان های پرمصرف خون هستیم افزود : مردم عزیز گیلان همیشه در تمامی زمینه ها اول بوده و در ایثار و ایثارگری از جمله در ایثارخون در رتبه اول قرار دارد.
مدیرکل انتقال خون استان در ادامه یادآور شد : بدلیل اینکه یک استان سالمند و با آمار بالای بیماران دیالیزی، تالاسمی ، سرطانی ، جراحی های قلب هستیم و همچنین با ازدیاد مسافر درصد آمار تصادفات و تروماها که همگی نیاز به خون دارند جزء پرمصرف ترین استانها قرار گرفته ایم و این خود این چالش را ایجاد می کند که با توجه به نیاز خون بالا ، استان در چه جایگاهی قرار دارد و با داشتن پتانسیل های خوب جهت افزایش عملکردی انتقال خون به چه جایگاهی خواهد رسید.
وی با بیان اینکه نسبت به شاخص ها و جمعیت استان گیلان ، آماراهداکنندگان خون آمار مطلوبی نیست و باید این آمارافزایش یابد ادامه داد : در راستای رسیدن به جایگاه واقعی اهدا خون و شان مردم گیلان پایگاههای انتقال خون و واحد سیار در سطح استان و شهرستان رشت افزایش می یابد.
احمد مرادی خبر از راه اندازی مرکز دوم انتقال خون در میدان شهرداری رشت و گفت : در آینده ای نزدیک مرکز دوم انتقال خون با همکاری شهرداری منطقه 2 رشت و مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در میدان شهرداری راه اندازی خواهد شد و انتقال خون نیز این مرکز را به تجهیزات خونگیری مجهز خواهد کرد.


واگذاری خدمات انتقال خون به بخش خصوصی
مدیرکل انتقال خون استان خبر از واگذاری خدمات انتقال خون به بخش خصوصی داد و اظهار کرد : مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور در سمینار یزد که در ماه گذشته برگزار شد توجه به NGO ها و سازمانهای مردم نهاد را در رسیدن به اهداف درون سپاری انتقال خون ضروری دانست .
وی افزود : با ابلاغ بخشنامه کامل واگذاری بخشهای مختلف انتقال خون از سوی سازمان به تمامی استانها ، خدمات انتقال خون از جمله بخش اهدا خون به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
 
انتخاب استان گیلان بعنوان دبیرمنطقه شمال کشور
دکتر مرادی با بیان اینکه استان گیلان در سال 95 بعنوان دبیرمنطقه شمال کشور انتخاب شده است گفت : با توجه به عملکرد خوب استان نسبت به سایر استانهای منطقه شمال در حال حاضر استان گیلان بعنوان دبیرمنطقه شمال کشور انتخاب شده است .
وی افزود : انشاالله با کمک سایر استانهای منطقه شمال شبکه خونرسانی در منطقه را دایر خواهیم کرد .
اختصاص چندواحد اتوبوس به استان گیلان
مدیرکل انتقال خون استان ضمن تشکر از تمامی دست اندرکاران انتقال خون شهرستانها یادآور شد : مراکز انتقال خون شهرستانها با توجه به امکانات محدود کار قابل تقدیری انجام می دهند.
مرادی در ادامه خاطرنشان شد : با توجه به جمعیت و امکانات در شهرهای رودبار ، منجیل و لوشان انتقال خون بسیار پایین است و مرکز انتقال خون در این شهرها از شهر دور است و تلاش داریم در تمامی شهرها مکان ثابت در نظر بگیریم و اتوبوس های سیار انتقال خون را به سمت رودبار و منجیل بفرستیم.
وی به در اختیار داشتن اتوبوس های بیشتر برای افزایش واحدهای سیار اشاره کرد و افزود :مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور نوید داده است که چندواحد اتوبوس به استان گیلان اختصاص یابد.
حقوق و مزایای عقب افتاده کارکنان تا شهریورماه سال95 پرداخت شد
دکتر مرادی در ادامه اظهار کرد : در زمان حضور بنده با توجه به اینکه تمامی کارکنان انتقال خون استان با تعرفه سال 94 حقوق دریافت می کردند رای زنی های انجام شد و حقوق و مزایای عقب افتاده کارکنان با کمک مدیرعامل سازمان تا شهریورماه سال95 پرداخت شد و تعرفه حقوق از مهرماه سال جاری نیز اصلاح گردید .
گسترش فضای ساختمان اداره کل انتقال خون استان
مدیرکل انتقال خون استان گیلان در پایان از زحمات و همکاری های دکتر نجفی استاندار گیلان و محمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان در تمامی مراحل فعالیت انتقال خون استان از جمله در زمینه گسترش فضای ساختمان اداره کل انتقال خون استان تشکر و قدردانی کرد.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna