جمعه 7 اردیبهشت 1403

 

به گزارش پایگاه خبری موج برنا در متن این پیام آمده است :

انالله و انا اليه راجعون

ضایعه درگذشت پیرغلام و ذاکر مشهور اهل‌بیت و ذاکر برجسته کشور استاد حاج سلیم موذن زاده اردبیلی را به مردم ایران، استان اردبیل، خانواده معزز استاد سلیم موذن‌زاده و خانواده‌ مداحان و شعرا و شاعران تسلیت عرض نموده و از در گاه خداوند متعال برای بازماندگان صبرو شکیبایی و برای آنمرحوم علو درجات ، آمرزش و آرامش مسئلت می نماییم .

محمد محمودیان گفت : مرحوم استاد سلیم موذ‌ن‌زاده اردبیلی افتخار تشیع و جهان اسلام بود و درگذشت این شخصیت بزرگ امروز مردم ایران به ویژه اهالی متدین و ولایتمدار استان اردبیل را متأثر کرد.

وی افزود : یاد و خاطره مرحوم استاد سلیم موذن‌زاده اردبیلی برای همیشه در تاریخ جاودان خواهد ماند و مداحی و شعرهای این شخصیت بزرگوار در عزاداریهای امام حسین(ع) و ماه محرم فراموش‌نشدنی خواهد بود.

محمودیان با بیان اینکه سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی در طول ۸۰ سال حیات خود مداحی اهل‌بیت کرده و از چهره‌های ماندگار مداحی کشور بود خاطرنشان شد : وی که حنجره خود را وقف سیدالشهدا کرده بود بعد از خدمت بی‌شائبه در ترویج معارف دینی با لحن و نوای داوودی خود به دیار باقی شتافت

محمد محمودیان در وصف موذن زاده اردبیلی یادآور شد  :  سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی که به زبانهای ترکی، فارسی و عربی نوحه سرایی می‌کرد در سال 1315 خورشیدی در شهر اردبیل زاده شد. وی بیش‌تر نوحه‌هایش را به زبان ترکی آذربایجانی سروده، به زبان‌های فارسی و عربی نیز تسلط داشت, پدرش شیخ عبدالکریم مؤذن‌زاده اردبیلی نخستین مؤذن رادیوی ایران است و برادرش رحیم مؤذن‌زاده اردبیلی نیزاز مؤذنان اسلامی بود.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna