سه شنبه 29 اسفند 1402

پایگاه خبری موج برنا - در این جلسه سید حمید حسینی مدیر کل زندانهای استان گیلان در جمع روسای ستادی و زندانهای تابعه استان در خصوص مدیریت و مقوله های آن گفت: فرآيند مديريت متضمن هماهنگ کردن منابع انساني و مادي به منظور دستيابي به هدف هاي سازمان است و تحقق اين امر بر عهده مديران سازمان است. مديران براي ايفاي نقش خود نياز به مهارت هاي عمده و اساسي دارند. مهارت هاي فني، انساني و ادراکي عمده ترين آنها هستند.  توجه به این مقوله در مدیریت نوین زندانها یکی از راهکارهای موثر، برای عملیاتی  نمودن سیاست ها و اولویت های سازمانی می باشد.

سید حمید حسینی در خصوص  اهمیت مهارت های  سه گانه مدیریت گفت : مدیران ارشد نیاز بیشتری به مهارت ادارکی دارند و مدیران عملیاتی بیشتر به مهارتهای فنی نیاز دارند. اگر چه همه مدیران نیاز به مهارت ارتباط انسانی دارند اما  در زندانها با موجودات انسانی سرو کار داریم  و خدمات و برنامه ها به زندانیان  بصورت شبانه روزی و ۲۴ ساعته می باشد استفاده از مهارت ارتباطی در رابطه با زندانیان و خانواده آنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. و تسلط بر مهارت ارتباط انسانی پیش نیاز اجرای برنامه های اصلاحی و تربیتی  می باشد.

وی مهارت فنی را از دیگر مقوله های مهارت مدیر برشمردو مصادیقی را برای کاربست این مهارت  در حوزه های  حفاظت و امنیت ، سلامت و اصلاح و تربیت، اشتغال ، حمایتی ، قضایی ، مالی عنوان نمودند و برنامه ریزی   و نظارت را کلیدی ترین نکات   برای اجرایی نمودن مهارتهای مدیر برشمرد

سید حمید حسینی در پایان سخنانش دانش و به روز بودن در همه زمینه های زندانبانی تاکید کرد و گفت » کارکنان زندانها باید به روز باشند و آموزش را در الویت کار خود قرار دهند.

وی زندانبانی اسلامی و استفاده از کتاب آسمانی ، حدیث ، سخنان معصومین( ع )  را در زندانبانی نقطه اوج موفقیت و راهگشای گره نقطه های کور بیان کرد

در پایان مدیر کل با اتفاق کلیه اعضای جلسه از نقاط مختلف بازداشتگاه بازدید نموده و با برخی از مددجویان ملاقات چهره به چهره داشتند غریب پور رییس بازداشتگاه رشت در خصوص برنامه های اجرایی اصلاحی وتربیتی و روند خوب برنامه های کاهش جمعیت کیفری مطالبی را عنوان داشت و در خصوص نظم ، انظباط و مدیریت صحیح و اهداف آن به بیان سخنانی پرداخت.

پایگاه خبری موج برنا

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna