جمعه 7 اردیبهشت 1403

پایگاه خبری موج برنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان با اشاره به اقدامات ارزشمند سازمان انتقال خون گفت: نگاه سنتی به انتقال خون نیازمند تغییر است.

شاهرخ یوسف زاده چابک روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران انتقال خون استان گیلان در رشت افزود: امروز سازمان انتقال خون به عنوان مرجع و مراکز علمی تلقی می شود که در حوزه های مختلف مربوط به فرآورده های خونی تلاش های زیادی انجام می دهد.
وی اظهار داشت: با توجه به فعالیت های انتقال خون لازم است تا نگاه سنتی و معمولی که در گذشته نسبت به این سازمان بوده، تغییر کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان ضمن قدردانی از علی داوودی مدیرکل سابق انتقال خون استان خاطر نشان کرد: در دوران مسوولیت این مدیر پرتلاش در تامین به موقع خون هیچ وقت جا نماندیم.
داوودی نیز در مراسم تودیع خود با اشاره به زحمات نیروهای تلاشگر و همدلی همکاران در انتقال خون گیلان بیان داشت: شاخص اهدای خون در استان ۳۲ به یک هزار نفر است در حالیکه میانگین کشوری ۲۷ در یک هزار نفر است.
وی با بیان این که برای تامین خون های مورد نیاز مردم در گاهی موارد روزها و ساعت های سختی را سپری کرده ایم، خاطر نشان کرد: اهداکنندگان خون همواره یار و یاور سازمان انتقال خون هستند.
وی آمار تالاسمی ها در گیلان را یک هزار و ۲۰۰ نفر عنوان کرد و یادآور شد: تالاسمی ها ماهانه سه الی چهار بار خون دریافت می کنند و هیچ مشکلی برای تامین خون های این افراد نیست.
مدیرکل جدید انتقال خون استان گیلان نیز در مراسم معارفه خود توجه به نیروی انسانی را مهم دانست و گفت: توجه به نیروی انسانی و رفاه و معیشت آنها از اولویت کاری است.
احمد مرادی افزود: اقدامات خوبی در انتقال خون استان گیلان انجام گرفته که با حمایت دست اندرکاران این چرخه را کامل خواهیم کرد.
 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna