جمعه 7 اردیبهشت 1403

پایگاه خبری موج برنا - رضا پورشعبان عصر جمعه با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به اهمیت منظر شهری مناسب برای جذب و ماندگاری هرچه بیشتر گردشگران ، ساماندهی فضای سبز موجود در حاشیه ورودی شهر به مساحت شش هزار متر مربع در دستور کار شهرداری قرار گرفت.
رضا پورشعبان افزود: در فاز اول این پروژه با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال در دو هزار متر مربع واقع در ضلع جنوب شرقی شهرک شهید اسحاقی، درختان بومی گیلان کاشته شد.
وی هدف از این اقدام را ایجاد فضای سبز مناسب ، توسعه مبلمان شهری و حفظ گونه های گیاهی سنتی و بومی گیلان عنوان و خاطرنشان کرد: علاوه بر بهره گیری مناسب مسافران از شکوفه ها و میوه های متنوع بومی در فصل بهار و تابستان، کاشت تجمیعی و منظم درختان میوه در فصل شکوفه دادن این درختان زیبایی خاصی به این منطقه می دهد.
شهردار انزلی با اشاره به آبیاری این درختان به شیوه قطره ای خاطرنشان کرد: در فاز اول این پروژه کاشت 200 اصله نهال درختان باغ گیلانی شامل چهار گونه درخت میوه بومی گلابی محلی، انار محلی ترش و شیرین ، آلوچه و ازگیل بصورت چهار بلوک 50 عددی پیش بینی شده است.
وی یادآور شد: این درختان باید به مدت دو سال بصورت ویژه نگهداری شود که در این راستا مکان نگهبانی نیز برای محافظت از آن در برابر آسیب ها در نظر گرفته شده است.
پورشعبان همچنین به نصب آلاچیق های بتنی در کنار معابر اصلی و داخلی فضاهای سبز در محل ورودی های شهر برای استفاده کوتاه مدت گردشگران اشاره و اظهار کرد: این آلاچیق ها تا کنون در فضای سبز جنب شهرک دهکده ساحلی، پارک جنگلی ، طرح سالمسازی دریا و برخی از پارکهای محله ای نصب شده است.
وی میزان اعتبار هزینه شده برای هرکدام از آلاچیق ها را 20 میلیون ریال اعلام و افزود: پارک ساحلی پاسداران ، کمپینگ پارک 17 هکتاری ، پارک و فضای سبز ورودی غربی انزلی نیز از دیگر مکانهای نصب این آلاچیق ها در سطح شهر انزلی است.
شهرستان انزلی در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان واقع شده و دریای خزر ، تالاب انزلی ، پل های تاریخی ، بوستان ساحلی (بلوار انزلی) ، بنای قدیمی دادگستری انزلی، مناره یا فانوس دریایی، موج شکن و حافظیه از جمله جاذبه های گردشگری این شهر ساحلی به شمار می آید.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna