جمعه 7 اردیبهشت 1403

پایگاه خبری موج برنا - شهروندان رشتی امروز (جمعه) با شركت در دور دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور پرشور در پای صندوق های اخذ رای آمده اند تا همانند دور اول در هفتم اسفند، برگ زرینی را در تقویم كشورشان به ثبت برسانند و كار نیمه تمام خود را تمام كنند.
آنان با حضور گرم، پرشور، آگاهانه خود در انتخابی دیگر حضور یافتند تا همدلی و همبستگی خود را به رخ جهانیان بكشند و این كه ایرانیان همچنان در حفظ آرمان های كشورشان متحدند، را بار دیگر به اثبات برسانند.
مریم درودی یكی از شهروندان رشتی گفت: از این كه رای خود را در صندوق انداخته و به وظیفه شرعی خود عمل كرده، خوشحال است.
وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ادامه داد: همه ما وظیفه داریم تا در انتخابات كشورمان شركت كنیم، حضور در انتخابات و انتخاب اصلح یك وظیفه شرعی و ملی است.
وی حضور گاهانه و پرشور در انتخابات را مهم دانست و ادامه داد: انتخاباتی با چنین ویژگی هایی منجر به افزایش اقتدار ملی می شود و بازدارنده تهدیدات دشمن است.
وی با بیان این كه هر رای ما اهمیت بسزایی دارد، خاطر نشان كرد: همین رای من، تو و ما ، میلیون ها رای می شود، به همین دلیل تك تك رای ها در سرنوشت كشور اهمیت زیادی دارد.
بیژن كمالی یكی دیگر از شهروندان رشت با بیان این كه برای رضای خدا و حمایت از رهبری در انتخابات شركت كرده، اضافه كرد: همه ما مدیون خون پاك شهدا هستیم بنابراین حضور در انتخابات می تواند ادامه دهنده رای آنها باشد.
وی اظهار داشت: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی شركت كردم تا عشق به وطن را با حضور در پای صندوق های اخذ رای ثابت كنم.
وی خاطر نشان كرد: مردم كشورمان امروز نیز با حضور پرشورشان در انتخابات بار دیگر ثابت خواهند كرد كه ملت ایران حافظ انقلاب و ارزش های آن است.
علی قیومی نیز با بیان این كه تك تك رای ها، نشانه پابرجایی و اقتدار كشورمان است، افزود: از این كه در انتخابات و تعیین سرنوشت كشورم شركت كردم، خیلی خوشحالم.
وی بیان داشت: شركت در انتخابات نشانه همبستگی، همدلی، وحدت ملی ، ضامن اقتدار و سربلندی نظام جمهوری اسلامی است و مردم كشورمان بارها و بارها با حضور پرشور اتحادشان را ثابت كرده اند.
وی انتخاب اصلح را مهم دانست و خاطر نشان كرد: انتخاب آگاهانه و منطقی ما نقش مهمی در آینده بهتر كشور دارد و امیدواریم كه مردم این دقت را داشته باشند و اصلح ترین را انتخاب كنند.
مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز (جمعه) همزمان با 20 استان دیگر، در گیلان نیز در دو حوزه انتخابیه رشت و رودبار آغاز شد.
643 شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان های رشت و رودبار پیش بینی شده كه از این تعداد، 524 شعبه در شهرستان رشت و 119 شعبه در رودبار است.
در مرحله اول از دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گیلان كه هفتم اسفندماه سال گذشته برگزار شد، از 11 حوزه انتخابیه گیلان، 10 نماینده منتخب مردم شدند و انتخابات در دو حوزه رشت و رودبار ، به مرحله دوم كشیده شد.
در حوزه انتخابیه رشت در دور اول، یك نماینده از سه نماینده این شهرستان با كسب حد نصاب آراء و چهار نامزد كه در دور اول بیشترین تعداد آراء را كسب كردند، برای كسب دو كرسی باقیمانده مجلس شورای اسلامی در این حوزه با یكدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
در حوزه انتخابیه رودبار نیز دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات برای كسب یك كرسی نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی رقابت می كنند.
استان گیلان با افزون بر 14 هزار كیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر دو میلیون و 480 هزار نفر و 16 شهرستان، 13 نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد كه از این تعداد، سه كرسی نمایندگی مربوط به شهرستان رشت است.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna