جمعه 7 اردیبهشت 1403

پایگاه خبری موج برنا - در خصوص جزئیات طرح رهگیری و کنترل اصالت تمام فرآوده‌های سلامت کشور خانم دکتر مونا جابری دوست - مدیر کل اداره آمار و فناوری اطلاعات سازمان غذا و دارو در گفتگو با برنامه روی خط شبکه خبرگفت: این طرح در سال 90 آغاز شده و مراحل مقدماتی آن انجام شده و در سال 92 شناخت فرایندها و طراحی و سخت افزاری و نرم افزاری صورت گرفته است. شرکتها کاملا" آموزش دیده اند و شناسه دار شده اند و در سال 95 شناسه دار شدن بقیه فراورده ها هم تکمیل خواهد شد.
دکتر جابری دوست افزود: با وجود برچسب دار شدن مواد غذایی در سال 95 اینها ابزاری برای مصرف کننده است ولی برچسب به تنهایی کفایت نمی کند چون امکان کپی وجود دارد.

وی تاکید کرد: تنها از طریق سامانه پیامکی نمی توان به استعلام پرداخت چون پاسخگویان قلابی هم در سامانه های نامعتبر وجود دارد.
دکتر جابری دوست گفت: تنها سامانه پیامکی برای استعلام کالاهای قاچاق 20008822 است. همچنین اپل استورم Apple storm هم در سیستم بازار و گوگل موجود است.
دکتر جابری دوست در خاتمه تاکید کرد: در طرح غذا و دارو یک سری بخشنامه هایی مشخص شده که فراورده ها به روز شود و بازرسی و نظارت و کنترل صورت گیرد تا مورد تایید بودن کلیه کالاها مشخص شود./خبر

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna