جمعه 7 اردیبهشت 1403

فاطمه رفیعی در مراسم گرامیداشت ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن که در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد، با بیان اینکه سوره کوثر در شان حضرت فاطمه زهرا(س) نازل شده است، اظهار کرد: فاطمه زهرا(س) با چنین شان و شخصیت وجودی در زمانی ولادت یافت که مردسالاری حاکمیت کلی داشت.

وی با تاکید بر لزوم شناخت حضرت فاطمه(س)‌ در تمام ابعاد وجودی، افزود: کسی نمی‌تواند ادعا کند که به شناخت و درک کاملی از شخصیت والای این بانوی بزرگوار رسیده است، اما انسان با هر سطحی از ادراک و معرفت به تاثیرگذاری حضرت فاطمه زهرا(س) در تاریخ اسلام و تشیع پی می‌برد.

رفیعی حضرت فاطمه(س) را محور حدیث شریف کساء دانست و تصریح کرد:نحوه برخورد حضرت با پدر، همسر و فرزندان درس عملی در عرصه خانواده است. سیره حضرت فاطمه زهرا(س) در بعد عبادی، حق‌طلبی، پویایی و فعال بودن سیاسی – اجتماعی نیز بهترین الگو برای مسلمانان است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با اشاره  به نیازمندی نسل حاضر در عصر کنونی به تبیین شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س)  و الگوبرداری از سیره ایشان، گفت: وظیفه آحاد اندیشمندان و متفکران است که با نگاه خاص به شناسایی و تبیین شخصیت والای حضرت بپردازند، زیرا ایشان الگوی زنان عالم است.

این مقام مسئول با بیان اینکه مولفه‌های شخصیت حضرت زهرا(س) باید با جاذبه‌های ویژه به جوانان منتقل شود، خاطرنشان کرد:سیره فاطمی باید در رفتار، گفتار و اندیشه به منصه ظهور برسد. عشق و ارادت به تنهایی کافی نخواهد بود و رهرو حقیقی می‌طلبد.

رفیعی شناخت سیره فاطمی را یکی از محورهای مهم فعالیت اداره کل امور بانوان دانست و تصریح کرد: ما همه متفکران و اندیشمندان به ویژه متولیان امر را در بازشناسی و شناسایی شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا(س) به نسل حاضر در عصر کنونی و با زبان روز و جوان پسند را به مشارکت می طلبیم./ایسنا

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna