سه شنبه 11 اردیبهشت 1403

سرویس اقتصادی موج برنا- پیمان عبداللهی‌فر  اظهار کرد: از این تعداد ۱۳ هزار برنجکار ۱۱ هزار هکتار از اراضی شالیزاری و افزون بر پنج هزار چایکار سه هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات چای خود را بیمه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه خرید بیمه‌نامه محصولات زراعی و باغی به جز چای و برنج به پایان رسیده‌است، اضافه کرد: خرید بیمه‌نامه اراضی شالیزاری، باغات چای و محصولات دامی و شیلاتی همچنان ادامه دارد.

عبداللهی‌فر بیان کرد: کشاورزان برای خرید بیمه‌نامه می‌توانند به شعب بانک کشاورزی، نمایندگی‌های بیمه کشاورزی و مراکز منتخب جهاد کشاورزی در شهرستان‌های گیلان مراجعه کنند ضمن اینکه امکان خرید بیمه‌نامه برای محصولات زراعی و باغی حتی به صورت غیرحضوری فراهم است.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان اظهار کرد: کشاورزان استان برای خرید بیمه‌نامه می‌توانند از تمهیدات بیمه‌ای اعم از تقسیط و تخفیفات نیز بهره‌مند شدند.

وی به کشاورزان توصیه کرد تا برای جبران خسارت احتمالی در سال زارعی جدید حتما محصولات خود را بیمه کنند.

بر اساس آخرین آمارها، گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است و ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیتند، برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون، فندق و مرکبات عمده‌ترین محصولات کشاورزی استان به شمار می‌رود.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می‌آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه نخست کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده‌است، شهرستان‌های رشت و صومعه‌سرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند.

سال گذشته؛ ۵۴ هزار نفر محصولات خود را بیمه کرده بودند.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna