سه شنبه 11 اردیبهشت 1403

سرویس اجتماعی موج برنا به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، سرهنگ مرتضی ترازی روز چهارشنبه اظهار کرد: با برنامه‌ریزی دقیق، احساس مسئولیت و همچنین تجزیه و تحلیل جرایم می‌توان ضریب امنیتی را بالا برد و فضا را برای مجرمان به خصوص سارقان ناامن کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه به دنبال وقوع چند فقره سرقت سیم برق در ماسال، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: ماموران انتظامی بخش شاندرمن با انجام تحقیقات به سرنخ‌هایی از یک زوج سارق در این پرونده‌ها رسیدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ماسال از کشف ۳۰۰ متر سیم برق سرقتی از این افراد خبر داد و بیان‌ کرد: سارقان ۲۶ و ۳۲ ساله در تحقیقات به عمل آمده تاکنون به ۱۵ فقره سرقت سیم برق اعتراف کردند و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کشف ۱۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در لاکان رشت

بنا به گزارش دیگری از این پایگاه، فرمانده انتظامی شهرستان رشت از کشف ۱۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در بازرسی از یک واحد صنفی در منطقه لاکان خبر داد.

سرهنگ محمود حافظی، هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام مالی کشور دانست و اظهار کرد: مجموعه انتظامی در برخورد فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در پی دریافت اطلاعاتی در خصوص استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در انبار یک شرکت پخش مواد غذایی در منطقه لاکان شهرستان رشت، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: پس از تحقیقات نامحسوس صورت گرفته در این زمینه و اطمینان از صحت خبر، ماموران پاسگاه انتظامی لاکان و پیربازار به آدرس محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت از کشف ۱۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال به همراه تجهیزات مربوطه در بازرسی از این مکان خبر داد و با اعلام اینکه کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات را هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، بیان کرد: در این رابطه متهم ۵۶ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام انتظامی در پایان با اشاره به اینکه فعالیت غیرمجاز دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال علاوه بر مضرات اقتصادی باعت اخلال در شبکه برق‌رسانی می‌شود از شهروندان خواست هرگونه اطلاعات و اخبار در این زمینه را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna