شنبه 15 اردیبهشت 1403

سرویس اجتماعی موج برنا-  اسدالله عباسی دوشنبه شب در خصوص آخرین وضعیت استان در جمع خبرنگاران در رشت اظهار کرد: در چند نقطه به دلیل اینکه خودروها زنجیر چرخ و وسایل ایمنی به همراه نداشتند، متوقف شده بودند که نیروهای امدادی به این خودروها کمک کردند و تردد جریان یافت.

وی در عین حال خاطر نشان کرد: در برخی از ارتفاعات و مناطق کوهستانی گیلان که ارتفاع برف به بیش از یک متر رسیده است با تلاش همه دستگاه ها، راه این مناطق در باز شده یا در حال بازگشایی است ضمن اینکه تردد در محور سنگر به کوچصفهان و همچنین سنگر به سیاهکل تا حدی همراه با ترافیک است.

استاندار گیلان با تصریح بر اینکه تامین و توزیع خدمات زیربنایی وکالاهای ضروری و غیر ان همچون همیشه به نحو معمول جریان دارد از مردم درخواست کرد : با توجه به بارش برف ادامه دارد از رفت و آمد های غیرضروری خودداری کنند و همچنین در مصرف گاز و برق صرفه جویی بیشتری داشته باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: همچنین همه نانوایی ها باز هستند و با انجام افزایش سهمیه آرد ئ بیش از روزهای گذشته نان پخت می کنند.

عباسی به تاخیر در شروع کار ادارات و تعطیلی مدارس اشاره و خاطرنشان کرد: به دلیل یخ زدگی جاده ها، ادارات مرکز گیلان فردا سه شنبه هشتم اسفند با ۲ ساعت تاخیر شروع به کار خواهند کرد و همه مدارس رشت، مدارس ابتدایی و دوره متوسطه اول آستانه اشرفیه و مدارس ابتدایی لاهیجان و سیاهکل در شیفت صبح تعطیل هستند.

آمادگی ۲۳۴ گروه امدادی برق در گیلان

همچنین مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان نیز اظهار کرد: با آغاز بازش برف، ستاد بحران شرکت توزیع برق گیلان کار خود را آغاز کرده و پای کار هستند که در این راستا ۲۳۴ گروه فعال و در حال آماده باش هستند.

محمدتقی مهدی زاده افزود: در اکثر مناطق گیلان مشکل قطع برق نداریم و فقط در مناطقی از سنگر و امامزاده هاشم رشت به دلیل سقوط درخت و افتادن شاخه های درختان روی سیم های برق و شکستن برخی از پایه های دیرک برق، شبکه برق به طور موقت مختل شد.

وی اضافه کرد: البته گروه های این شرکت در حال وصل کردن جریان برق این مسیرها هستند و در مسیرهایی که به دلیل بارش برف زیاد مسدود هستند، به محض بازگشایی، مشکل جریان برق آن مناطق نیز رفع می شود.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna