جمعه 7 اردیبهشت 1403

فرمانده مرزبانی گیلان  گفت : در این مانور بیش از 60 شناور و 180 نیرو از نیروهای مرزبانی، یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات گیلان و محیط زیست حضور داشتند.
سرهنگ کیاست سپری در خصوص اهداف برگزاری این مانور اظهار کرد: این طرح به منظور حفظ منابع آبزیان دریا و تالاب و جلوگیری از صید غیرمجاز در پهنه دریای خزر در 9 شهر گیلان بصورت همزمان برگزار می شود.
* توقیف 256 شناور و 476 صیاد غیرمجاز
وی با اشاره به مدت مجاز فصل صید از دهم مهرماه هرسال تا بیستم فروردین سال بعد افزود: امسال بیش از 256 شناور متخلف توقیف و 476 صیاد غیرمجاز توسط مرزبانی دستگیر شده اند.
وی تصریح کرد: این مانور در آبهای خزر در محدوده شهرهای رودسر، لنگرود، لاهیجان، آستانه اشرفیه، آستارا، کیاشهر و زیباکنار منطقه آزاد انزلی در راستای حمایت از صیادان دارای پروانه صید برگزار شد.
سرهنگ سپری متذکر شد: مرزبانی در کنار حفاظت از نوار ساحلی و مرزهای خشکی بعنوان وظیفه ذاتی بصورت تلفیقی نیز در طول سال خصوصا در ایام مجاز برای صید بصورت گشت در راستای هماهنگی های بیشتر و رفع نارسایی ها با دیگر یگانهای دریایی فعالیت میکند.
مدیرکل شیلات گیلان نیز در این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت : یکی از وظایف ذاتی شیلات بازسازی ذخایر آبزیان و حفاظت از آن است.
اسحاق شعبانی افزود : ایجاد ثبات اشتغال بیش از چهار هزار صیاد مجاز با رویکرد اقتصادی یکی دیگر از اهداف اداره کل شیلات است.
وی خاطرنشان کرد: در راستای انجام وظایف محوله اداره کل شیلات با صید و صیاد غیرمجاز برخوردکرده و دراین مسیر مرزبانی نیز همواره یار و یاور شیلات بوده است.
استان گیلان از مراکز مهم صیادی در شمال کشور است.
حدود چهار هزار صیاد از 20 مهر تا 20 فروردین در حدود 300 کیلومتر آبهای ساحلی استان گیلان برای صید از خزر فعالیت می کنند./ایرنا

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna