جمعه 14 اردیبهشت 1403

سرویس اجتماعی موج برنا- اسدالله عباسی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته لنگرود در جمع نمازگزاران این شهر افزود: در سفر نخست رئیس جمهوری به استان حدود ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی استان در نظر گرفتیم که ۷۵ هزار میلیارد ریال آن برای حوزه عمرانی بود و تا ۵۷ هزار میلیارد ریال آن ابلاغ شده و مابقی در حال تخصیص است.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های بزرگ و ملی در استان از جمله آزادراه رشت - قزوین گفت: برای تکمیل باقیمانده این آزادراه بیش از ۲۴ هزار میلیارد ریال فقط از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری اختصاص یافته است که این علاوه بر رقمی است که از محل تسهیلات

سنواتی برای پروژه ها اختصاص می‌یابد.

وی همچنین با اشاره به ساخت شناورها و تکمیل خطوط ریلی اصلی استان افزود: پروژه ریلی رشت - کاسپین کریدور شمال و جنوب(دریای خزر به دریای عمان و خلیج فارس) را تکمیل و به هم متصل می کند.

وی عنوان کرد: اگرچه ممکن است این پروژه ها در لنگرود اجرا نشده باشد اما می تواند بخش اقتصادی در استان را شکوفا کرده و تحول ایجاد کند.
استاندار گیلان اظهار کرد: پروژه‌های راه آهن رشت- کاسپین و باقی مانده آزادراه رشت- قزوین تا نیمه اول اسفند ماه با حضور رئیس جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.

عباسی با تاکید براینکه زمانی که درآمد استانی بالا می‌رود، منابع نیز به صورت عادلانه برای همه مناطق استان توزیع می‌شود، افزود: در گذشته فقط بر اساس تمرکز جمعیت اعتبارات توزیع می شد اما اکنون بر اساس محرومیت، تمرکز جمعیت، وسعت و تراز توسعه و پیشرفت بودجه توزیع می شود تا عدالت رعایت شود.

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد دریا محور اظهار کرد: در لنگرود هم پروژه های بزرگی در حال اجراست به طور مثال بندر چمخاله اکنون با ۴۲۰ میلیارد تومان آماده سرمایه‌گذاری است.

استاندارگیلان با اشاره به دستاوردهای دولت در بخش های مختلف گفت: دهه فجر امسال بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی و اقتصادی به انجام رسید و تلاش کردیم تا با استفاده از داشته های خودمان و دور زدن تحریم ها با وجود خالی بودن خزانه امور را پیش ببریم.

وی با بیان اینکه برای اصلاح کردن ناترازی ها در بخش های مختلف اهتمام داشتیم، تصریح کرد: در بخش تولیدات کشاورزی برنج و چای امسال با مشکلاتی روبرو بودیم چنانکه به طور مثال تولید چای خشک در سال ۱۴۰۱، ۲۷ هزار تن بود اما امسال با رشد پنج هزار تنی به ۳۳ هزار تن رسید.

استاندار گیلان ادامه داد: حال آنکه اعتباری که مجلس تصویب کرد به میزان پارسال بود اما با این وجود مطالبات چایکاران در حال پرداخت است.

 

مردم پس از ۴۵ سال همچنان پای انقلاب اسلامی ایستاده اند

نماینده عالی دولت در گیلان دربخش دیگری از سخنانش با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در پیش بودن ۲۲ بهمن اظهار داشت: مردم، جمهوری اسلامی را با بیش از ۹۸ درصد آرا انتخاب کردند و پای جمهوریت و اسلامیت نظام بعد از ۴۵ سال همچنان ایستاده اند.

وی با بیان اینکه ملت ایرام در ۴۵ سال بعد انقلاب هیچ انحرافی نداشتند، اظهار کرد: مردم پای همه آرمان ها و ارزش های انقلاب و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان محکم ایستاده اند و تا کنون هم نقشه های دشمنان را نقشه بر آب کرده اند.

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی عزت، استقلال و نفی خودباختگی و وابستگی، گفتمان استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را ایجاد و رویکرد ضد استکباری را احیا کردیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه مشکلاتی هم در حال حاضر در بخشهای عمرانی و اقتصادی وجود دارد، گفت: ما نباید سرنوشت خود را با این مشکلات گره بزنیم همانطور که تاکنون خسته و نا امید نشدیم در ادامه این مسیر هم باید مستحکم به پیش برویم و باحضور در صحنه های مختلف دشمن را به خاک ذلت بکشانیم.

وی افزود: ۲۲ بهمن باید روز نمایش حماسه مردم باشد و در ادامه آن انتخابات ۱۱ اسفند ماه هم زمان حماسه ای دیگر است.

وی با بیان اینکه مجلس قدرتمند نیاز به نماینده قدرتمند دارد و بنابراین باید با مشارکت حداکثری سرنوشت خود را بدست گیرید ضمن آنکه انتخابات یک فریضه الهی است.

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna