شنبه 15 اردیبهشت 1403

سرویس اجتماعی موج برنا به نقل از ایرنا ؛جوانان، نوجوانان بعنوان یکی از اقشار تاثیرگذار در میان هم‌سن و سالان و خانواده‌ها، نقش مهمی در ترغیب مردم به مشارکت در انتخابات دارند؛ این شورآفرینان انتخابات، هدایتگران و نقش‌آفرینان مشارکت حداکثری این روزها مصمم به انتخاب و دعوت به حضور گسترده هستند.

همواره حضور رای اولی‌ها در عرصه انتخابات، صحنه‌های پرشور و زیبایی از مشارکت سیاسی این قشر فعال و پرهیجان به نمایش می گذارد و اینبار آگاهانه تر هم اینگونه است.

این جمعیت ضمن حضور گسترده در انتخابات پیش رو در افزایش مشارکت حداکثری افراد جامعه در عرصه انتخابات نیز نقش موثری دارند.

تبیین اهمیت شرکت در عرصه مهم انتخابات، آگاه‌سازی و روشنگری در جامعه برای انتخاب بهترین‌ها ضرورتی است که رای اولی، دانشجویان و جوانان به عنوان یکی از گروه های تاثیر گذار بر جامعه رسالت خطیری در این رابطه بر عهده دارند.

شرکت گسترده اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان و رای اولی‌ها پای صندوق‌های رای، پشتوانه محکمی برای اقتدار کشور جمهوری اسلامی است.اینک که شمارش معکوس برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری آغاز شد ، به دلیل اهمیت نقش جوانان میزگردی با عنوان«چرایی شرکت در انتخابات و نقش رای اولی‌ها و دانشجویان در مشارکت حداکثری» با حضور چهار نماینده از این نسل در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی گیلان مرکز رشت برگزار کردیم.

میهمانان حاضر در این میزگرد با بیان اهمیت مشارکت در انتخابات پیش‌ رو و تاکید بر ضرورت توجه به انتخاب افراد توانمند، متخصص و متعهد برای به دست گرفتن کرسی نمایندگی مجلس معتقدند:حضور پرشور و گسترده پای صندوق‌های رای پشتوانه محکمی برای اقتدار، امنیت و تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی است .

آنان ضمن حضور پرشور خود در انتخابات برای گزینش نمایندگانی متعهد و متخصص و دعوت دیگران برای شرکت در انتخابات ۱۱ اسفندماه، انتظاراتی از نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی داشتند که در ادامه به تفصیل بیان می شود.

[مجلس مطالبه‌گر نیاز امروز/ نماینده اتوکشیده و بی تخصص نمی‌خواهیم]

 

مشارکت حداکثری؛ ضامن تقویت نظام

جوان رای اولی، دانشجوی علوم ورزشی و عضو انجمن اسلامی و نیز دفتر تحکیم وحدت در دانشگاه با بیان اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات ضامن تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: این حضور وظیفه شرعی است، باید برای تقویت نظام، امنیت و اقتدار کشور همه بیاییم.

زهرا عاطفی با اشاره به اتفاقات سال‌های اخیر در کشور اعم از ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و نیز اغتشاشات اظهار کرد: دشمن از هر راهی برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کرده و می‌کند اما نقشه‌های آنان همواره نقش بر آب است ضمن آنکه ما هم باید هوشیار بوده و در انتخابات پیش رو هم هوشیارانه عمل کرده و با مشارکت حداکثری در انتخابات اجازه ندهیم دشمنان با خیالات بیهوده و واهی خود علیه کشور و نظام مان اقدام کنند.

وی، تحریم‌های ناجوانمردانه را یکی از اقدامات دشمنان علیه ایران اسلامی عنوان کرد و افزود: دشمن با فضاسازی برای ناراضی جلوه دادن مردم با هدف و رویکرد کاهش مشارکت در انتخابات می‌کوشد با این حربه به مقاصد شوم خود برسد و بار دیگر تحریم‌ها را افزایش دهد.

این دانشجو رای اولی در ادامه با تشریح اهمیت مجلس شورای اسلامی و جایگاه مهم آن در حوزه قانونگذاری و تصویب طرح‌ها اظهار کرد: اهمیت مجلس برای همه واضح است؛ نمایندگان مردم در قوه مقننه ضمن تهیه و تصویب قوانین؛ قدرت استیضاح وزرا و رییس جمهور را دارند بنابراین باید افرادی متعهد، متخصص و شایسته راهی مجلس شوند.

وی با اشاره به عملکرد مجلس فعلی و بیان اینکه توقعات مردم از مجلس یازدهم برآورده نشد، اضافه کرد: آنان خیلی بیشتر می توانستند برای مردم و رفع مشکلات کشور کار کنند.

عاطفی گفت :برای جلوگیری از تکرار اتفاقات گذشته باید با مشارکت حداکثری در انتخابات و گزینش افراد اصلح؛ نمایندگان دغدغه‌مند نسبت به مسائل مردم به مجلس راه یابند.

این دانشجو، مشارکت در انتخابات و گزینش آگاهانه نمایندگانی متعهد و متخصص را بسیار حایز اهمیت دانست و اظهار کرد: عدم مشارکت حداکثری در انتخابات و بی دقتی در گزینش افراد کارآمد و توانمند نتیجه‌ اش، انتشار عکس نماینده مجلس در حال چرت زدن و .. است.

وی خاطر نشان کرد: نماینده ای که فقط ۵۰ درصد جلسات مجلس شورای اسلامی در صحن حضور داشته است و یا اکثرا رای ممتنع می‌دهد؛ نمی‌تواند نماینده اصلح ، متخصص و مردمی باشد.

شرکت در انتخابات؛ واجب عینی است

رای اولی، دانشجو و دبیر کانون فرهنگی، هنری شهید آوینی دانشگاه پیام نور مرکز رشت هم یکی دیگر از میهمانان این نشست است که با بیان اینکه چرایی شرکت در انتخابات، مهمتر از اهمیت آن است، معتقد است: انتخابات یک واجب عینی است بنابراین به لحاظ عقلی و شرعی باید در انتخابات همه شرکت کنیم.

ابراهیم نوبهار با تاکید بر اینکه همه ما باید در این دوره از انتخابات برای گزینش افراد اصلح حضور پررنگ داشته باشیم، اضافه کرد: پای کار بودن در انتخابات و تلاش برای انتخاب فرد اصلح و توانمند اهمیت بسزایی دارد از این‌رو نباید کوتاهی کرد.

پای کار بودن در انتخابات، تلاش برای انتخاب فرد اصلح و توانمند اهمیت بسزایی دارد از این‌رو نباید کوتاهی کرد.وی حضور پرشور رای اولی‌ها در انتخابات ۱۱ اسفند را مهم دانست و خاطر نشان کرد: انتخابات زمینه‌ساز شناخت دانشجو یا رای اولی برای انتخاب‌های آینده زندگی‌ است بنابراین نخستین حضور رای اولی‌ها در عرصه انتخابات اهمیت دارد.

وی با اشاره به نقش رای اولی‌ها، جوانان و نوجوانان به منظور ترغیب افراد جامعه و مشارکت حداکثری در انتخابات اظهار کرد: بسیاری از نامزدها به جوانان توجه ندارند یا اینکه دلشان را به لیست‌ها، مساجد و هیات‌ها می‌بندند، آنان باید با رای اولی‌ها و دانشجویان در سطح دانشگاه‌ها ارتباط و نشست‌های بیشتری داشته باشند و جوانان را پای کار بیاورند.

وی با تاکید بر ضرورت گفت و گو با قشر خاکستری جامعه یا افرادی که دیدگاه مثبتی به انتخابات ندارند، اضافه کرد: جوانان و رای اولی‌ها برای ترغیب این قشر به انتخابات نقش مهمی دارند.

[مجلس مطالبه‌گر نیاز امروز/ نماینده اتوکشیده و بی تخصص نمی‌خواهیم]

 

نمایش وحدت ملی با حضور در انتخابی دیگر

یکی دیگر از رای اولی‌های گیلان نیز در میزگرد ایرنا اظهار کرد: حضور حداکثری و پرشور مردم در انتخابات ۱۱ اسفند، نمایش وحدت ملی و اتحاد مردم ایران در پشتیبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

زینب خدمتگزار با اشاره به اغتشاشات سال گذشته در کشور، هجمه‌های دشمنان و حمایت رسانه‌های معاند از این وقایع خاطرنشان کرد: دشمنان از هر طریق کوشیدند تا با نفوذ در وحدت ملی، مردم را از هم جدا کنند اما به اهداف شوم خود نرسیدند.

وی بیان کرد: انتخابات امسال بسیار مهمتر از دوره‌های گذشته است و وظیفه و مسئولیت تک تک مردم حضور در انتخابات و حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

این رای اولی؛ انتخابات در جمهوری اسلامی را مهم و نشانی از بلوغ سیاسی و فکری مردم دانست و افزود: حضور پرشور مردم در انتخابات بار دیگر موجب ناامیدی دشمنان و خنثی کردن موج منفی رسانه‌های معاند خواهد شد؛ بنابراین همه باید هوشمندانه در عرصه انتخاب مشارکت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اینبار هم باید در انتخابات حضوری موثرتر از همیشه یافته و آگاهانه‌تر تصمیم بگیریم و انتخاب بهتری داشته باشیم، اظهار کرد: شرکت در انتخابات را نباید تنها یک وظیفه و حضور پای صندوق‌های اخذ رای دانست بلکه باید با آگاهی و شناخت هر چه بیشتر، نمایندگان اصلح، متخصص، مسئولیت‌پذیر و متعهد را راهی مجلس کرد.

لزوم تبیین اهمیت انتخابات

یکی دیگر از رای اولی‌ها و دانشجوی رشته حقوق دانشگاه گیلان با بیان اینکه دلایل مختلفی برای چرایی شرکت در انتخابات وجود دارد گفت: شرکت پایین در انتخابات موجب سوء استفاده‌ تبلیغاتی دشمنان خواهد شد.

سید علی‌رضا دریابکی؛ مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را نشانی از مردمی بودن نظام مردم سالاری دینی دانست و اظهار کرد: حضور در انتخابات وظیفه شرعی است ضمن اینکه شرکت گسترده جلوی سوء‌ استفاده‌های تبلیغاتی دشمنان را می‌گیرد.

عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان گیلان ادامه داد: رای مردم پشتوانه نمایندگان است؛ مجلسی که با رای اکثریت مردم تشکیل شود قدرتش افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به نقش مهم رای اولی‌ها و دانشجویان برای مشارکت حداکثری در انتخابات اضافه کرد: رای اولی‌ها و دانشجویان در تبیین اهمیت انتخابات نقش مهم و موثری دارند که باید با احساس مسئولیت به خوبی به این مهم بپردازند.

رای اولی‌ها و دانشجویان در تبیین اهمیت انتخابات نقش مهم و موثری دارند که باید با احساس مسئولیت به خوبی به این مهم بپردازند.دریابکی خاطر نشان کرد: اگر چه هر فرد یک رای دارد اما باید حتما به این مهم توجه شود که تک تک افراد باید با شناخت بیشتر از نامزدهای انتخابات، متحد و با هم به نمایندگان اصلح رای دهند.

نماینده باید اصلح و مردمی باشد

اما در مورد انتخاب نماینده دغدغه مند و فرد اصلح و انتظاراتی که از نمایندگان خود در مجلس بعدی دارند هم دانشجوی علوم ورزشی و عضو انجمن اسلامی و نیز دفتر تحکیم وحدت در دانشگاه، با تاکید بر ضرورت توجه به انتخاب افراد اصلح برای راهیابی به مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: همه سلایق در انتخابات پیش‌رو اعم از اصلاح طلب، اصولگرا و انقلابی حضور دارند فضای موجود برای انتخابات رقابتی است و بستر برای انتخاب آگاهانه مهیا است.

عاطفی با تاکید بر اینکه باید با انتخاب درست آینده بهتری برای کشور بسازیم، اضافه کرد: در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی باید با شناخت و آگاهی از نامزدهای انتخاباتی و برنامه‌های آنان به افراد دارای تخصص و با برنامه رای دهیم.

وی با اشاره به نقش مهم جوانان، نوجوانان و رای اولی‌ها برای ترغیب خانواده‌ها برای شرکت باشکوه و بیش از آن آگاهانه در انتخابات خاطر نشان کرد: هر رای اولی ضمن حضور پرشور در انتخابات می‌تواند بر مشارکت خانواده، دوستان و همکلاسی‌های خود و نوع انتخاب و نگرش آنها تاثیر بگذارد.

این رای اولی، مساله کنکور، اشتغال و ازدواج را مهمترین دغدغه جوانان و نوجوانان عنوان کرد و افزود: برای ما مهم است نمایندگانی که با رای ما به مجلس می‌روند در ارتباط با دغدغه‌های جوانان تصمیم‌های درستی بگیرند.

عاطفی خاطر نشان کرد: در مسایل کلان، شفافیت آرا و قانونگذاری‌های درست، توجه به مسایل فرهنگی باید اتفاقات خوبی رقم بخورد و تصمیمات درست و در خوری گرفته شود.

وی توجه به آموزش و پرورش را از دیگر خواسته‌های خود از نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و افزود: مسائل تربیتی در مدارس نیاز به توجه بیشتری دارد، نقاط ضعف بعد از فارغ‌التحصیلی دانش‌آموزان و ورود به دانشگاه کاملا نشان از کم کاری در این حوزه دارد، باید به این موضوعات اهمیت داده شود.

این دانشجوی رای اولی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های شهر رشت مرکز گیلان افزود: این شهر از ظرفیت‌ها و نیروی انسانی توانمندی برخوردار است اما سال‌هاست که با مشکلاتی اعم از پسماند، آسفالت، آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود، نداشتن فضای سبز مناسب و نبود امکانات ورزشی و مسایل فرهنگی رنج می‌برد و درخواست ما از نمایندگان مردم تلاش برای رفع این مشکلات است.

[مجلس مطالبه‌گر نیاز امروز/ نماینده اتوکشیده و بی تخصص نمی‌خواهیم]

 

نمایندگان مجلس؛ صدای مردم باشند

دبیر کانون فرهنگی، هنری شهید آوینی دانشگاه پیام نور مرکز رشت در ادامه با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید مطالبه‌گر و صدای مردم باشند، اضافه کرد: نمایندگان باید در راستای خواسته‌های مردم مطالبه‌گر باشند نه اینکه فقط بهنگام رای‌گیری در جمع مردم حضور یابند و بعد خبری از آنان نباشد.

نوبهار با اشاره به تغییرات اساسی و نوسانات زیاد قیمتی در بازار و رفتار عجیب برخی نمایندگان در برخورد با این مباحث اظهار کرد: در مجلس فعلی هر چند وقت یک رفتار عجیب و غریب مشاهده شد، روزی نماینده یکی از شهرستان‌ها در حال مشاعره با نماینده‌ای دیگر است، نماینده‌ ای تفاوتی بین ۲۰۶ با لندکروز قائل نیست و ...

وی بیان کرد: نماینده ای که برای موضوع مهم قانونگذاری و دفاع از حق و حقوق مردم در طول چهار سال فعالیت خود در مجلس بیش از ۳۰ دقیقه صحبت نکرده و خودروی خارجی سوار می‌شود، چگونه می‌تواند درد و مشکلات مردم را درک کند و دغدغه رفع مشکلات آنان را داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه فکر و نگاه قدیمی در حوزه مسئولیتی و نمایندگان مجلس باید تغییر کند، اضافه کرد: حضور جوانان در کنار افراد باتجربه مهم است باید بسترهای لازم برای حضور آنان فراهم شود.

این رای اولی با بیان اینکه در حوزه مدیریت‌ها نیازمند به تغییرات اساسی هستیم، اظهار کرد: باید به نگرش و تفکر اوایل انقلاب و جنگ برگردیم؛ جوانان باید پای کار بیایند و در قوه مهم مقننه نمایندگان جوان در کنار افراد باتجربه حضور داشته باشند.

نمایندگان مجلس؛ رافع مشکلات مردم باشند

خدمتگزار نیز در ادامه سخنانش با اشاره به مشکلات اقتصادی، تورم و هزینه های بالای زندگی و سختی معیشت مردم خاطر نشان کرد: نمایندگان مجلس باید با تصویب قوانین موثر، رافع مشکلات مردم باشند.

وی با تاکید بر اینکه نماینده مجلس باید از درد و مشکلات مردم آگاه باشد، خاطر نشان کرد: نماینده ای که با رای مردم انتخاب می‌شود باید مسئولیت‌پذیر بوده و دغدغه رفع مشکلات آنان را داشته باشد.

نماینده مجلس که با رای مردم انتخاب می‌شود باید مسئولیت‌پذیر بوده و دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشد.این رای اولی، توجه به جوانان و نوجوانان را از مهمترین خواسته ها و انتظاراتش از نمایندگان مجلس عنوان کرد و ادامه داد: بسیاری از جوانان و نوجوانان از ناعدالتی در آموزش ضربه خوردند از نمایندگان مجلس انتظار داریم به این موضوع مهم توجه جدی داشته باشند.

وی اضافه کرد: تفکر ونوع نگرش برخی از نمایندگان مجلس به مسائل سنتی و قدیمی است؛ اگر جوانان و نوجوانان را درک می کردند، یک ماه مانده به کنکور دروس عمومی را حذف نمی‌کردند، دانش آموزان سال ها برای این دروس زحمت کشیدند و وقت و هزینه کردند.

خدمتگزار، کنکور و هزینه‌های بالا برای خرید کتاب را دغدغه اصلی خود و اکثر جوانان و نوجوانان عنوان کرد و افزود: مافیای کنکور امروز از جمله موارد نگرانی دانش‌آموزان و پشت کنکوری هاست از این‌رو از نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتظار داریم از ما حمایت کنند.

وی با اشاره به مشکلات کار، ازدواج و مسکن جوانان خاطر نشان کرد: نمایندگان باید با درک مشکلات جوانان راهکارهایی برای رفع معضلات ارایه دهند.

[مجلس مطالبه‌گر نیاز امروز/ نماینده اتوکشیده و بی تخصص نمی‌خواهیم]

جوانان بدون قید و بند سیاسی در عرصه انتخاب

دریابکی با اشاره به اهمیت حضور پرشور جوانان در انتخابات و تشویق مردم پای صندوق‌های اخذ رای برای انتخاب افراد صالح و شایسته اظهار کرد: دانشجویان و جوانان شور و اشتیاق بیشتری داشته، حضورشان صادقانه و بی ریا بوده و در قید و بندهای سیاسی نیستند از این‌رو آزادانه‌تر می توانند بهترین انتخاب را داشته باشند.

این رای اولی و دانشجوی رشته حقوق دانشگاه گیلان خاطر نشان کرد: جوانان می‌توانند با حمایت از نامزدهای جوان دارای فکر و مسیر درست؛ آنان را راهی مجلس شورای اسلامی کنند.

وی اظهار کرد: ارزیابی فضای موجود نشان می‌دهد که کار زیادی در ارتباط با جذب نسل جوان برای حضور حداکثری در انتخابات صورت نگرفته است.

دریابکی با ناکید بر ضرورت توجه به شاخص های یک انتخاب اصلح خاطر نشان کرد: برای انتخاب نمایندگان مجلس باید شاخص‌های پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی، هدف‌گیری آرمان‌های انقلاب، همت بلند برای رسیدن به آنها و انقلابی بودن مدنظر باشد.

ضرورت دعوت به مشارکت

عضو دفتر تحکیم در دانشگاه رشت هم با تاکید بر ضرورت دعوت مردم برای شرکت در انتخابات و گزینش افراد متعهد و متخصص اضافه کرد: وظیفه ما صرفا شرکت در انتخابات نیست بلکه باید دعوت به مشارکت را نیز مد نظر داشته باشیم.

وظیفه ما صرفا شرکت در انتخابات نیست بلکه باید دعوت به مشارکت را نیز مد نظر داشته باشیم.وی با بیان اینکه شرکت پرشور و گسترده دانشجویان و رای اولی‌ها در افزایش مشارکت سطح جامعه اهمیت بسزایی دارد، اظهار کرد: دعوت به مشارکت مهم است ما دانشجویان باید از هر فرصتی، مردم را به شرکت گسترده در انتخابات دعوت کنیم و در انتخاب افراد شایسته نمایندگی مجلس به آنان کمک کنیم.

عاطفی؛ با اشاره به جمله‌ای از شهید مرتضی مطهری مبنی بر اینکه آن کس که تخصص ندارد و کاری را می‌پذیرد، بی‌تقواست، اضافه کرد: تقوی خیلی مهم است، کسی که در حوزه ای تخصص ندارد و آن کار را می‌پذیرد حتما انسان متعهدی نیست.

وی با بیان اینکه یک نماینده باید از شاخص مهم تخصص برخوردار باشد، اظهار کرد: ویژگی تخصص باید در صدر ویژگی‌های نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی باشد؛ تخصص مساله مهمی است، نماینده مجلس که از دانش کافی برخوردار نباشد، نمی‌تواند در مسایل جامعه نظر موثر ، تخصصی و راهگشا ارایه دهد.

نماینده اتوکشیده نمی‌خواهیم

دبیر کانون فرهنگی، هنری شهید آوینی دانشگاه پیام نور مرکز رشت با تاکید بر اینکه نماینده مجلس باید در جمع مردم و کف میدان باشد و اتوکشیده نباشد، اضافه کرد: نماینده مجلس باید مطالبه‌گر و دغدغه مند برای رفع مشکلات مردم باشد.

وی خاطر نشان کرد: اینکه یک نماینده صرفا فرد خوبی بوده و به مجلس برود، فکر درستی نیست؛ حضور نماینده در مجلس باید برای مردم خروجی داشته باشد، نماینده‌ای که چهار سال در مجلس کاری برای مردم انجام نداده چه لزومی بر انتخاب مجدد آن نماینده وجود دارد.

نوبهار با بیان اینکه عملکرد ضعیف مسئولان موجب کوچک شدن سفره‌های مردم می‌شود، اضافه کرد: انتخاب نمایندگان مجلس باید آگاهانه و دقیق باشد، فرد ناصالح موجب سقوط می‌شود.

[مجلس مطالبه‌گر نیاز امروز/ نماینده اتوکشیده و بی تخصص نمی‌خواهیم]

رای می‌دهیم

خدمتگزار در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه رای می‌دهیم و دیگران را به مشارکت دعوت می‌کنیم، اظهار کرد: اگر رای ندهیم، یعنی اینکه رای داده‌ایم تا یک نفر دیگر برای ما تصمیم بگیرد تا فرد اصلح یا غیراصلح را وارد مجلس کند؛ نباید فرصت و حق رای خود را از دست بدهیم.

اگر رای ندهیم، یعنی اینکه رای داده‌ایم تا یک نفر دیگر برای ما تصمیم بگیرد تا فرد اصلح یا غیراصلح را وارد مجلس کند؛ نباید فرصت و حق رای را از دست بدهیم.وی با اشاره به نقش مهم رای اولی‌ها و دانشجویان برای حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات خاطر نشان کرد: امروز دانشجویان و جوانان بابصیرت و آگاهتر از همیشه در صحنه حضور دارند بنابراین می‌توانند بر خانواده، دوستان و اطرافیان تاثیر بیشتری داشته باشند.

این رای اولی، حضور آگاهانه در انتخابات را مهم دانست و افزود: با توجه به برنامه‌های نامزدهای انتخاباتی باید افرادی اصلح را برگزید ضمن اینکه نماینده مجلس در کنار تعهد و تخصص باید از فن بیان برخوردار باشد تا از حق و حقوق مردم دفاع کند.

وی با اشاره به فضای انتخاباتی در استان گیلان خاطر نشان کرد: به نظر می رسد که نامزدهای انتخابات با برنامه و دست پُرتر آمده‌اند و هر چه به زمان تبلیغات رسمی نزدیک‌تر می‌شویم فضای رقابتی بیشتر خواهد شد.

هزینه‌های هنگفت تبلیغاتی بیانگر غیرقابل اعتماد بودن نامزدهاست

دریابکی در ادامه با بیان اینکه رعایت اخلاق انتخاباتی اهمیت بسزایی دارد، اضافه کرد: به نامزد انتخاباتی که با هزینه‌های بالا برای کسب آرای بیشتر تلاش می‌کند؛ نمی‌توان اعتماد کرد.

وی با تاکید بر اینکه نامزدهای انتخاباتی نباید برای کسب آرای مردم یکدیگر را تخریب کنند، اظهار کرد: این کارها خلاف مبانی دینی است بنابراین مردم باید در گزینش افراد اصلح به این موضوعات توجه جدی داشته باشند.

این رای اولی خاطر نشان کرد: برخی از نامزدهای انتخابات تنها در صحنه رقابت برای کسب آرای مردم، وعده می‌دهند و بعد از انتخاب شدن، قول‌ها به فراموشی سپرده می شود؛ نماینده دغدغه‌مند نباید این گونه باشد.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان باید دغدغه رفع مشکلات را داشته و قوانینی به نفع مردم تصویب کنند، اضافه کرد: نمایندگان نباید در موضوعاتی از جمله عزل و نصب ها دخالت کنند؛ تصویب قوانین موثر برای رفع مشکلات، انتظار مردم از نمایندگان مجلس است.

رقابت سالم با رعایت اخلاق انتخاباتی

عاطفی نیز با مهم دانستن رعایت اخلاق انتخاباتی برای رقابت سالم گفت: نامزد انتخاباتی که برای کسب آرا، با رشوه رای می‌خرد و اخلاق انتخاباتی را رعایت نمی‌کند بدون شک در مجلس هم می‌تواند برای هر رای؛ این رفتارهای غیراخلاقی را داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: اگر مردم چنین رفتارهای غیراخلاقی را در ستاد نامزدهای انتخاباتی مشاهده کردند حتما باید به این نتیجه برسند که این افراد نمی‌تواند با این روش از تبلیغات، نامزد مناسبی برای مسئولیت مهم نمایندگی مجلس باشند.

این رای اولی اضافه کرد: هر نامزد باید برنامه‌های خود را ارائه دهد دیگران را تخریب نکند؛ مردم در انتخاب نماینده اصلح باید حتما به این وجوه اخلاقی توجه کنند.

استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری چهار نماینده و در مجلس شورای اسلامی ۱۳ کرسی دارد؛ ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری به همراه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.





 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna