شنبه 15 اردیبهشت 1403

دکتر بابک پاکدل با بیان اینکه هر واحد خون جان ۳ بیماررا نجات می‌دهد گفت: گیلانی‌ها برای نجات بیماران از ابتدای سال تاکنون ۷۸ هزار و ۵۱۲ واحد خون اهدا کردند، که ۷۵ هزار و ۸۲۳ نفر مرد و ۲ هزارو ۶۸۹ نفر زن بودند.
مدیر کل انتقال خون گیلان اضافه کرد: پارسال گیلانیان ۸۷ هزار واحد خون اهدا کردند که ۵۹ درصد این اهداکنند گان خون مستمر بودند.
دکتر بابک پاکدل تصریح کرد:خون‌های اهدا شده نیاز خونی ۳۱ مرکز درمانی گیلان را تامین می‌کند.
وی با اشاره به فصل سرما و کاهش مراجعه مردم برای اهدای خون گفت:برخی بیماران برای بهره‌مندی از یک زندگی طبیعی باید به شکل منظم خون یا فرآورده‌های خون سرویس اجتماعی موج برنا- دریافت کنند همانند بیماران هموفیلی و تالاسمی که مصرف‌کنندگان همیشگی خون هستند و که اهدای خون مستمر و همیشگی نقش مهمی در حیات این بیماران دارد.
دکتر بابک پاکدل با اشاره به بروز حوادث و سوانح همچون تصادفات رانندگی، سوختگی‌ها و اعمال جراحی در گیلان افزود: زنان باردار هنگام زایمان، نوزادان به ویژه نوزادان نارسی که دچار زردی می‌شوند و بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی یا اشعه درمانی قرار دارند از مصرف کنندگان خون و فرآورده‌های خونی در استان هستند.
وی با اشاره به نیاز مداوم استان گیلان به خون و فرآورده‌های خونی، از مردم نوعدوست استان خواست در روز‌های سرد زمستان نیز برای نجات بیماران، یاریگر انتقال خون گیلان باشند.


 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna