سه شنبه 11 اردیبهشت 1403

سرویس اجتماعی موج برنا-  جواد شفیعی ثابت اظهار کرد: با ابلاغ جدید شورای نگهبان ۲۴ نفر دیگر در ۹ مورد از ۱۱ حوزه‌های انتخابیه گیلان شامل؛ لاهیجان و سیاهکل، آستانه اشرفیه، رودبار، لنگرود، فومن و شفت، رشت و خمام، تالش - رضوانشهر و ماسال، رودسر و املش و نیز آستارا برای انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید شدند.

وی با بیان اینکه در ۲ مرحله گذشته نیز به ترتیب ۳۹ و ۲۶ نفر از داوطلبان استان از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شده بودند، اضافه کرد:بر اساس جدول زمان بندی انتخابات شورای نگهبان همچنان تا ۱۹ بهمن ماه شکایت های داوطلبان را بررسی کرده و با پایان آخرین مرحله رسیدگی به صلاحیت‌ها، نتیجه نهایی بررسی‌ها ۲۰ بهمن اعلام می‌شود.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات استان گیلان خاطر نشان کرد: بررسی ها نشان می دهد در تمامی حوزه های انتخابیه گیلان شاهد حضور سلایق سیاسی مختلف و تحقق راهبرد رقابت در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم.

در مجموع با افزوده شدن تایید صلاحیت شدگان اخیر، آمار نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گیلان به ۴۴۲ نفر رسید.

استان در مجلس خبرگان رهبری چهار نماینده و در مجلس شورای اسلامی ۱۳ کرسی دارد؛ ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری به همراه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

همچنین ۱۷ داوطلب نمایندگی در این دوره انتخابات خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه گیلان ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۲ نفر سابقه داوطلبی انتخابات در مجلس خبرگان رهبری دارند ضمن اینکه سه نفر هم نمایندگان‌ فعلی هستند.

اسامی ۲۴ تایید صلاحیت شده جدید داوطلبان مجلس در گیلان

لاهیجان و سیاهکل: فرشید مرادی کلارده، هاجر معصومی پهمدانی و فرشاد علیجانی

آستانه اشرفیه: مجید طالب‌پور و محمدرضا علیرضا نژادگوهردانی

رودبار: شاهین مدیر رحمتی، ابوالفضل پورامیدی جیرنده و بهزاد نظری علی آبادی

لنگرود: نصیر چینور

فومن و شفت: حسین عزتی، فاضل فاضل نیای فومنی و محمد کشت کار گوراب پسی

رشت و خمام: سیدامیرحسین علوی امندانی، وحید جباری و سید مرتضی مصطفویان

تالش، رضوانشهر و ماسال: سیدالیاس صدرافشاری، لیلا مختاری و محمدحسن رضازاده رودکلی

رودسر و املش: حمیدرضا قربانی حسن سرائی، سیداسدالله عمادی، مرتضی قربانی مقدم، رضا قربانی و اسماعیل شمسی لامشکن

آستارا: حسن عاطفی

چهره‌ شاخص در میان ۲۴ داوطلب تایید شده اخیر

امیرحسین علوی: شهردار سابق رشت

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna