جمعه 14 اردیبهشت 1403

سرویس سلامت موج برنا- کارکنان مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم (ع) رشت و ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) در راستای اهدای مستمر سه ماهانه خود این بار  به مناسبت ۷ آذر روز  نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراکز انتقال خون رشت و انزلی  صف آرایی کردند و در گامی راسخ و استوار انتقال خون استان را در تامین خون مورد نیاز بیماران یاری رساندند.

شایان ذکر است : اداره کل انتقال خون گیلان  با همت دفتر برنامه ریزی ، نگهداری و جذب در تلاش هست در سایه تعامل و همدلی همه ارگانها و نهادها اهدای مستمر خون را افزایش دهد و  در این راستا طی هماهنگی با رابطین انتقال خون در ادارات و ارگانها به خصوص در مناسبتها با برنامه ریزی مدون شرایط حضور گروهی کارکنان جهت اهدای خون را فرآهم می سازد.

سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان اهداء می شود که این خون ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند مورد مصرف قرار می گیرند.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

گزارش: حمیدرضا رحیم زاده



Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna