شنبه 15 اردیبهشت 1403

سرویس اجتماعی و سلامت موج برنا، سید حسین احمدی عصر روز سه‌شنبه در مراسمی به مناسبت روز بیماران دیالیزی در بیمارستان شهید بهشتی آستارا اظهارداشت: با دستگاه های دیالیز موجود نمی توانیم همه مشکلات بیماران را که بیشتر آنان با مشکلات مالی مواجه هستند، به شکل مناسب حل کنیم.

وی با بیان اینکه در شهرستان ۶۲ بیمار دیالیزی داریم که باید هفته ای سه بار برای تعویض خون خود به مراکز درمانی و دیالیزی مراجعه کنند اظهارداشت: باتوجه به هزینه های بالای دیالیز، اگر کمک خیران نباشد نمی توانیم پاسخگوی نیاز جامعه هدف باشیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان آستارا با اشاره به یک مورد پیوند کلیه در این شهرستان طی امسال و هزینه های بالای این نوع عمل اظهارداشت: از معضلاتی که در میان مردم با آن مواجه هستیم، مصرف خودسرانه داروها و نیز افزایش مواد غذایی ناسالم و فست فودهاست که در درازمدت سبب بروز انواع بیماری ها از جمله کلیوی می شود.

احمدی همچنین در ادامه بر ضرورت رعایت سبک تغذیه مناسب به منظور پیشگیری از فشار خون و دیابت تاکید کرد و گفت: درصورتی که شهروندان اصول خودمراقبتی را در نحوه مصرف غذاها و قندها رعایت کنند، با این حجم از مشکلات بیماری مواجه نخواهند بود.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna