شنبه 15 اردیبهشت 1403

سرویس اجتماعی موج برنا به نقل از روابط عمومی انتقال خون گیلان، بیش از 100 نفر از بسیجیان حوزه مقاومت 1 و ۲ شهری خواهران ناحیه مرکزی سپاه رشت در سومین روز از هفته پویش همدلی و بسیج مردم برای اهدای خون در انتقال خون گیلان حضور یافتند و با آموزش کارشناسان انتقال خون استان با فرآیند اهدای خون آشنا شدند.

دکتر گیتی ایزدی پور مدیرپزشکی اداره کل انتقال خون گیلان ضمن قدردانی از مشارکت بانوان بسیج در امر اهدای خون گفت: بانوان و مادران گرامی علاوه بر اهدای خون ما را در ترویج فرهنگ این مایه حیات بخش و اطلاع رسانی در بین خانواده ، دوستان و آشنایان و خواهران بسیجی یاری رسانند. مدیرپزشکی انتقال خون گیلان در این دیدار با بیان اینکه اهدای خون بانوان از آمار پایینی برخوردار است افزود: هر خانم در طول یکسال سه بار و هر آقا ۴ بار می تواند خون اهدا کند. وی ضمن تشریح قسمت های مختلف خون و اهمیت آن در سلامت انسان خاطرنشان کرد: در اداره کل انتقال خون گیلان، آخرین تکنیک های کشورهای پیشرفته وجود دارد و از سویی گاهی تزریق خون به یک بیمار تنها راه درمان است اما تا اهدا کننده ای نباشد نجات آن بیمار امکانپذیر نخواهد بود و امکانات و تجهیزات نیز به هیچ کار نمی آیند. دکتر گیتی ایزدی پور با بیان اینکه اقدامات ایثارگرانه و خداپسندانه از وجوه اشتراک انتقال خون و بسیج است خاطرنشان کرد: بسیج جامعه زنان استان با هدف نهادینه کردن مشارکت بانوان در امر مقدس اهدای خون و فرهنگ سازی این مایه حیات بخش ما را بیش از پیش در تامین خون مورد نیاز بیماران یاری خواهند رساند. دکتر نسیم ژاله جو رئیس مرکز جامع اهداء اداره کل انتقال خون گیلان با یاد آوری حس نوعدوستی اظهار کرد: اهدای خون صرفا به معنای تزریق خون به یک بیمار نیست بلکه از خون اهدایی ‌مواردی همچون پلاکت، پلاسما و آلبومین نیز دریافت و به بیماران نیازمند تزریق می شود. از این رو ممکن است یک شخص با اهدای یک واحد خون نه تنها به نجات جان یک بیمار، بلکه به نجات جان چند نفر می پردازد. در ادامه دکتر نسیم ژاله جو از شرایط اهدای خون و نحوه پذیرش گفت و به سوالات حاضرین پاسخ داد. در این نشست محمدجواد یوسف زاده مدیرعامل موسسه اهدای خون و سلامت گیلان و هماهنگ کننده این دیدار از خواهران بسیجی دعوت کرد تا به پویش همدلی بپیوندند و از سایر خواهران بسیجی و خانواده ها نیز دعوت به عمل آورند. پویش همدلی، بسیج مردم برای اهدای خون از تاریخ 29 آبان به مدت یک هفته در سراسر کشور در حال برگزاریست و استان گیلان آماده پذیرش مردم نوعدوست و خواهران و برادران بسیجی می باشد. گروههای علاقمند جهت هماهنگی می توانند با شماره های 01333332670 و 01333326006 تماس حاصل نمایند.

 





Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna