جمعه 7 اردیبهشت 1403

 مردم عزادار شهر رشت از ساعت 10 صبح با حضور در میدان شهدای ذهاب و برپا کردن بیرق های عزا ، در سوگ شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اشک ماتم ریختند.
مردم مؤمن و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت، بار دیگر پرچم های یا زهرا را به دست گرفته و با بر تن کردن جامه عزا، در قالب دستجات سینه و زنجیرزنی در خیابان ها حضور یافتند و عزاداری کردند.
مداحان اهل بیت نیز با نوحه خوانی و قرائت مصیبت خاندان عصمت و طهارت، ارادت و مودت خود را به ساحت دردانه و جگرگوشه رسول گرامی اسلام ابراز داشتند.
گزارش خبرنگار ایرنا از بقعه خواهر امام رضا(ع) رشت نیز حاکی از برگزاری مراسم تجمع هیات های سوگواری بقاع متبرکه و امام زادگان شهرستان رشت در این بقعه متبرکه است.
در این مراسم که به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در حال برگزاری است؛ علما، روحانیون و هیات های سوگواری پس از حرکت از بقاع متبرکه در حرم مطهر خواهر امام (ع) تجمع کرده و پس از شرکت در مراسم سوگواری یاس نبوی، در غم عزای آن بانوی بزرگوار به عزاداری مشغول هستند.
اجتماع باشکوه عزاداران فاطمی با نزدیک شدن به زمان طنین انداز شدن نوای ملکوتی اذان ظهر به افق رشت، پایان یافت و مردم سوگوار ، به سوی مساجد شتافتند تا نماز ظهر و عصر روز شهادت بانوی دو عالم را به جماعت اقامه کنند
همچنین به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) طرح سوگواره یاس نبوی در 451 بقعه متبرکه استان گیلان به اجرا درآمده و به مدت دو روز ادامه دارد.
به گفته حجت الاسلام ولی عادلی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان، ترویج مبانی و مفاهیم خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) به عنوان منشور بصیرت در دفاع از ولایت، ترویج فضایل و سیره فاطمی، معرفی شخصیت حضرت زهرا (س) و اقامه عزای آن حضرت از اهداف برگزاری سوگواره یاس نبوی است.
همایش رهروان یاس نبوی نیز در سطح امام زادگان شاخص مجری طرح ، عصر امروز و با هدف تبیین فضایل حضرت زهرا (س) برگزار می شود.
همچنین پیکر مطهر 12 شهید گمنام که روز گذشته (شنبه) با حضور پرشور و شکوه مردم رشت در این شهر تشییع شده بود، امروز در چهار شهرستان بندرانزلی، ماسال، رضوانشهر و آستانه اشرفیه تشییع و به خاک سپرده شد.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna