شنبه 15 اردیبهشت 1403

آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با مدیران و کارشناسان دامپزشکی گیلان در رشت با اشاره به لزوم داشتن جامعه ایی سالم ونقش دامپزشکی در تضمین امنیت وسلامت تغذیه در جامعه افزود : نظارت مستمر کارشناسان دامپزشکی زمینه ساز بهبود و ارتقاء سلامت جامعه است و می‌تواند هزینه‌های تحمیلی پیش بینی نشده به خانوار‌ها در حوزه‌ی بهداشت و درمان کاهش دهد.

وی نظارت در صادرات انواع محصولات پروتئینی و غذایی را موجب ارتقاء جایگاه کشور و تقویت اقتصاد ملی در بُعد منطقه ایی و بین المللی دانست و گفت : تحولات و بحران‌هایی که [لازمه بهبود و ارتقاء سلامت اجتماعی با نظارت مستمر کارشناسان دامپزشکی] امروز در حوزه‌ی اروپای شرقی و اوراسیا بوجود آمده ، نیاز اغلب کشور‌های حوزه‌ی خزر به ویژه آسیای مرکزی را به کالا‌های ایرانی بیشتر کرده است.

نماینده ی ولی فقیه در گیلان همچنین بر ارتقاء کیفی محصولات صادراتی و پایداری همگرایی منطقه ایی تاکید کرد.

آیت الله رسول فلاحتی با اشاره بر لزوم نظارت بر ذبح حلال و شرعی در کشتارگاه‌های گیلان افزود: سلامت محصول و ذبح شرعی از انتظارات مردم در جامعه‌ی اسلامی ست که باید با نظارت مستمر انجام شود و مواد پروتئینی سالم و با کیفیت به دست مردم برسد.

هادی بابایی ، مدیرکل دامپزشکی گیلان نیز در این نشست با ارایه گزارشی ازعمده‌ ترین فعالیت‌های یکسال گذشته‌ی [لازمه بهبود و ارتقاء سلامت اجتماعی با نظارت مستمر کارشناسان دامپزشکی] کارشناسان و گروه‌های دامپزشکی استان گفت : کارشناسان با حضور میدانی در ۱۱ کشتارگاه فعال گیلان انواع بیماری‌های شایع دام و طیور از جمله آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ، تب برفکی ، تب مالت ، تب کریمه‌ی کنگو را کنترل می‌کنند.

حجت الاسلام منوچهر احمدی پور ، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در اداره‌ی کل دامپزشکی گیلان نیز با تاکید بر ذبح شرعی در کشتارگاه‌های استان افزود: ۲۵ ناظر شرعی و ۹۰ ذابح آموزش دیده در ۱۱ کشتارگاه گیلان، ذبح انواع دام و طیور انجام می‌شود.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna