سه شنبه 11 اردیبهشت 1403

مدیرکل راه‌آهن شمال۲ از افزایش جابجایی بار و مسافر در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد

سرویس گردشگری موج برنا - راه آهئ رشت قزوین از جمله طرحهایی بود که سخت و دیر به گیلان رسید ، اما در نهایت با جاذبه های فراوان طبیعی و شرایطی خاص به حمل و نقل عمومی گیلان پیوست که می تواند همچنان بسترهای مناسب گسترده ای را در حمل و نقل بار و مسافر فراهم کند و افقی روشن برای اقتصاد گیلان و منطقه فراهم کند . 

مدیرکل راه‌آهن شمال۲ از افزایش جابجایی بار و مسافر در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن شمال٢، غلامحسین ولدی ضمن مثبت خواندن عملکرد اداره کل در حوزه جابجایی بار و مسافر تصریح کرد: در سه ماهه نخست سال جاری بیش از  ٣٠٠ هزار نفر مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل ریلی منطقه شمال۲ جابجا شده‌اند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ٢٣٢ هزار نفر بوده است و شاهد رشد ٣٠ درصدی در این زمینه می‌باشیم .

مدیرکل راه‌آهن شمال٢ گفت: این آمار نشان‌دهنده گرایش مردم به انتخاب قطار برای سفرهایشان می‌باشد و  پیش‌بینی می‌گردد با آغاز تعطیلات تابستانی این روند افزایشی تداوم داشته باشد .

ولدی خاطر نشان کرد: بی‌شک هدف همه همکاران بنده در این اداره کل، بهبود و توسعه خدمات و به تبع آن افزایش رضایتمندی مسافرینی است که سفر با قطار را اولویت خود قرار می‌دهند .

مدیرکل راه‌آهن شمال٢ افزود: خوشبختانه با نظارت مستمر بر قطارهایی که در محدوده جغرافیایی این اداره کل تردد نموده‌اند میانگین زمان تاخیر قطارهای مسافری در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ٣١ درصدی همراه بوده است .

غلامحسین ولدی یادآور شد: در حال حاضر روزانه همه روزه یک رام قطار مسافری از مبداء رشت به مقاصد تهران و مشهد اعزام شده و در ایستگاه قزوین نیز روزانه دو رام قطار حومه‌ای به مقصد تهران و یک رام قطار بصورت یک روز در میان به مقصد مشهد مقدس تردد می‌نماید .

در ادامه مدیرکل راه‌آهن شمال٢ به عملکرد اداره کل در حوزه جابجایی بار نیز اشاره‌ کرد و اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال جاری مجموع میزان بارگیری، بیش از ٣۵۵ هزار تن بوده است که نسبت به عدد ٢٧٢ هزار تن در مدت مشابه سال گذشته رشد ٣١ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین در خصوص میزان تخلیه نیز رقم ۴٢٨ هزار تن بار در سه ماهه اول سال ١۴٠١ به ثبت رسیده که این رقم اکنون با تغییری یک درصدی به بیش از ۴٣١ هزار تن افزایش یافته است .

 

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna