شنبه 15 اردیبهشت 1403
 
 

اجرای گروه موسیقی ا له تی تی  به مناسبت روز جهانی اهدای خون در جشنواره اهدای خون هنر زندگی

گروه موسیقی ا له تی تی به مناسبت روز جهانی اهدای خون چهار اثر موسیقی و ترانه

خود را در اولین جشنواره هنرهای تجسمی " اهدای خون هنر زندگی " اجرا کرد .

 سرویس هنری موج برنا - جشنواره اهدای خون هنر زندگی در پنجمین روز خود میزبان کودکانی بود که در زمینه موسیقی فعالیت دارند . گروهی که قرار است از این سن آغاز گر راهی بزرگ در عرصه فرهنگ سازی اهدای خون باشند .

حمیدرضا رحیم زاده مدیرعامل موسسه گیل یاران حامیان اهدای خون و پلاکت و از برگزار کنندگان جشنواره " اهدای خون هنر زندگی " هدف از برگزاری این مراسم را فرهنگ سازی از سن پایه اعلام نمود و افزود : در جضنواره امسال از طیفهای مختلف هنرمندان برای فرهنگ سازی اهدای خون استفاده شده است و این گروه از چند جنبه برای ما اهمیت داشته است ، اول اینکه هنرمندان در حوزه موسیقی هستند و علاقمندان خاص خود را دارد و از سوی دیگر گروه سنی این گروه می تواند سالیان متمادی برای توسعه فرهنگ اهدای خون یاری نمایند .

رحیم زاده در ادامه افزود : از دیگر نقطه قوت این گروه ترویج فرهنگ و سنت آیینی است ، موسیقی سنتی از یک سو و از سوی دیگر ترویج زبان مادری است که می تواند علاقمندان خاص خودش را داشته باشد .

 
زهرا علیزاده دبیر انجمن ماری زبان ( هامون گیلان ) ، هدف از تشکیل گروه را احیای فرهنگ و ادبیات گیلانی برشمرد و افزود : تلاش مجموعه ما آموزش فرهنگ و هنر از سنین پایه است و در کنار این مقوله تلاش داریم در راستای فعالیتهای اجتماعی و عام المنفعه سهیم باشیم و از این رو در برنامه های خیریه حضور داریم .
وی احیا و زنده نگاه داشتن موسیقی سنتی و زبان مادری را واجب برشمرد و گفت : گروه ما شاعر ، ترانه سرا و آهنگساز دارد و از همین رو  کارهای ما خاص و منحصر به فرد است .
در این اجرا چهار اثر معروف این گروه شامل : ماری جان ، میرزا ، ا له تی تی و ... اجرا شد که با استقبال حاضران مواجه شد .
یادآور می شود ، گروه آ له تی تی زیر مجموعه انجمن پژوهشی  فرهنگ و آداب و رسوم گیلان  ( ماری زبان )  زبان مادری است که استاد محمد بشرا بعنوان مسئول انجمن و استاد زهرا علی زاده (هامون گیلانی ) بعنوان دبیر انجمن را هدایت می کنند.
گروه موسیقی آ له تی تی عبارتند از :
سنتور یاسین جمالزاده و تنبک اردوان گیتی نژاد 
همخوان ها 
ناژین مهرگان ، پریا دلشاد ، نیلیا محمد پور ،ماهور جهاندیده ، مانیسا جهاندیده 
 ترانه سرا و سرپرست گروه : زهرا علی زاده (هامون گیلانی )


Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna