جمعه 14 اردیبهشت 1403

به گزارش روابط عمومی انتقال خون گیلان ؛در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه از چهار اثر در سبک آبستره اهدایی توسط همایون کاوه  به انتقال خون گیلان ،سازمان انتقال خون ایران ، سازمان جهانی اهدای خون و موسسه گیل یاران رونمایی شد .

همایون کاوه  دبیر برگزاری این جشنواره و هنرمند چهار 8 اثر سبک آبستره هدف از اهدای چهارتابلوها را ترویج  بین المللی فرا مرزی فرهنگ اهدا خون دانست.

وی اهداکنندگان خون را انسانهای ایثارگر نامید و گفت : این مجموعه و هنرمندان این نمایشگاه در راستای رسالت اجتماعی خود این ایده را رقم زدند و همکاری داشتند و امیدواریم بتوانیم پیام قدردانی خود را از اهداکنندگان خون بیان کرده باشیم .

دبیر برگزاری جشنواره " اهدای خون هنر زندگی " هنر و هنرمند  را زبان گویایی برشمرد که نیاز به مترجم و ترجمه ندارد .

دکتر بابک پاکدل مدیرکل انتقال خون گیلان ضمن تقدیر از برگزاری این نمایشگاه و جشنواره گفت : مجموعه هنرمندان به دلیل مقبولیت اجتماعی و نوع نگاه به موضوعات می توانند در ترویج اهدای خون یاری کننده انتقال خون باشند .

مدیرکل انتقال خون گیلان به رسالت سفیران اهدای خون اشاره کرد و افزود : هنرمندانی که امروز با ارائه آثار خود شرکت داشته اند می توانند سفیران ما در راستای ترویج فرهنگ اهدای خون باشند .

وی در ادامه خاطرنشان کرد : لذت امید بخشیدن و همراهی به بیماران و همراهان آن وصف ناشنیدنی است و از این بابت خدا را شاکرم .

رحیم زاده مدیرعامل موسسه گیل یاران حامیان اهدای خون و پلاکت هدف از برگزاری این جشنواره را استفاده از ظرفیتهای نگاه و کلام هنرمندان برشمرد و اظهار کرد :  پس از تجربه موفق حضور در بین جامعه ورزش در ورزشگاه ، در پیاده راه شهرداری رشت و ...اینبار با حضور در بین هنرمندان این ظرفیت و همت به کارگرفته شد .

وی با بیان اینکه تا کنون 33 هنرمند با 55 اثر در این نمایشگاه از سه استان گیلان ، تهران و کردستان حاضر شدند افزود : نمایشگاه بخشی از جشنواره ای است که در طول دو هفته در قصربازی با  دو شب شعر برای اولین بار در کشور در حوزه اهدای خون برگزار می شود و جشنواره  نقاشی کودک ، نوجوان و جوان ، جشنواره داستانک و خاطره نویسی از دیگر بخشهای این جشنواره خواهد بود .

از نکات بارز این افتتاحیه استفاده از مجموعه قیچی ، قرآن و تسبیح متبرک تربت کربلا با قدمت بیش از یک قرن می باشد و اشراقی مجموعه دار در خصوص این مجموعه گفت : تاکنون با این مجموعه 85 افتتاحیه رونمایی و برش روبان صورت گرفته است .

شاید این عبارت را شنیده باشد که با هربار اهدای خون جان سه انسان نجات می یابد و البته کسانی هستند که به هر دلیل نمی توانند خون اهدا کنند ، اما در فرهنگ سازی و توسعه این فرهنگ نقش بسزایی دارند . هنر و هنرمند یکی از اقشار جامعه است که با نوع نگاه خود نقش بسزایی دارند .

 

 

 

 

 















Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna