جمعه 14 اردیبهشت 1403

سرویس فرهنگ و هنر موج برنا- استاد رضا رمضانی نژادافزود : هنرمندان با نگرش خود در مسایل ، معضلات و دغدغه های اجتماعی فارغ از رشته فعالیتی  به بیان آن می پردازند و زمانی که بتوانیم با خلق یک اثر در جامعه تاثیر بگذاریم ارزشمند است .

وی به جایگاه نقاش و نقاش در عصر رسانه اشاره کرد و بیان داشت : تکنولوژی که پیشرفت شگرفی داشته اما عملا نتوانسته ذره ای از علاقمندی مردم به این هنر را کم کند .

نقاش سبک اکسپرسیون ونئو اکسپرسیون  به زمینه فعالیت خود اشاره کرد و اظهار داشت : غریب به ۲۴ سال فعالیت در عرصه هنر و تدریس چه به عنوان نقاش و چه به عنوان مدرس و کارشناس هنرهای تجسمی به بنده آموخته که باید خانواده ها تلاش و همت بیشتری برای تفهیم مفاهیم هنری به فرزندان خود داشته باشند . دیدن یک کار مفهومی هنری می تواند درک بیشتری از جامعه و پیرامون ما داشته باشد ، آرامشی که در یادگیری هنر بدست خواهد آمد و یا دیدن یک اثر هنری می تواند در مسیر زندگی هم به فرد کمک نماید .

کارشناس هنرهای تجسمی در پایان گفت : این اولین حضور بنده در این نمایشگاه بوده ، اما برخورد و توجه مردم و درک خوب از مفاهیم برای بنده جالب توجه بوده است  وامیدوارم همشهری ها و هم استانیهای عزیز از این فرصت استفاده نمایند و برای دیدن این آثار در نمایشگاه حضور یابند .

 سبک اکسپرسیون نوعی اغراق در رنگ‌ها و شکل‌ها است، شیوه‌ای عاری از طبیعت‌گرایی که می‌خواست حالات عاطفی را هرچه روشن‌تر و صریح‌تر بیان نماید. دوره ی شکل‌گیری این مکتب به سال‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۳۵ میلادی بازمی‌گردد ولی در کل این شیوه از گذشته‌های دور با هنرهای تجسمی همراه بوده و در دوره‌های گوناگون به گونه‌هایی نمود یافته‌است.

نمایشگاه نقاشی ‌گروه هنری دیانا از ۱۰ اردیبهشت آغاز و با توجه به استقبال هنردوستان و حمایت هنرمندان تا ۲۱ اردیبهشت در مجموعه قصربازی رشت از ساعت ۱۷ الی ۲۳ برگزار شد.



 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna