شنبه 15 اردیبهشت 1403

سرویس سلامت موج برنا به نقل از روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان گیلان ؛ دکتر گیتی ایزدی پور گفت : در 9 ماهه سال جاری ، تعداد 66 هزار و 597 نفر با اهدای خون در بخشیدن زندگی به بیماران نیازمند به خون و فرآورده های آن مشارکت کردند.

وی افزود : 37 هزار و 163 نفر از این عزیزان اهداکننده مستمر خون و 19 هزار و 295 نفر اهداکننده باسابقه قبلی اهدای خون بوده و 10 هزار و 139 نفر برای اولین بار به چرخه مهربانی اهدای خون پیوستند.

مدیر دفتر برنامه ریزی ، جذب و نگهداری اهداکنندگان خون انتقال خون گیلان خاطرنشان کرد : با ورود ناوگان جدید خونگیری اهداکنندگانی که سابقا به دلیل بعد مسافت به مراکز اهدای خون دسترسی نداشتند توانستند به این امر زندگی بخش اقدام نمایند و رشد 9 ممیز 74 صدم درصدی را در این مدت رقم بزنند.

مدیرپزشکی اداره کل انتقال خون استان گیلان بیان کرد : با توجه به آغاز فصل سرما و لزوم افزایش ذخایر خونی جهت آمادگی برای روزهای بارانی و برفی که مراجعات برای اهدای خون را با مشکل مواجه کرده و کاهش می دهد پویش چتر سرخ زندگی در سراسر کشور شروع شده است و از تمام شهروندان عزیز استان که شرایط اهدای خون را دارند درخواست می شود که با پیوستن به این پویش و تکمیل پازل چتر سرخ زندگی سرپناه امن و چتر آرامش بخشی برای تامین نیاز بیماران دریافت کننده خون باشند.

 دکتر ایزدی‌پور ضمن قدردانی از اهداکنندگان خون در گیلان  از مردم نوعدوست واجد شرایط درخواست کرد با توجه به اینکه نیاز به خون و فرآورده های خون همیشگی است همواره یاریگر انتقال خون استان در تامین خون های مورد نیاز بیماران باشند.

سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی در استان تولید می‌شود که این خون‌ها برای مصدومان حوادث، جراحی‌ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند مورد مصرف قرار می‌گیرند.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی‌های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان‌های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده‌های خونی است.

پایگاه های انتقال خون در رشت، بندرانزلی، لاهیجان، آستارا، تالش، فومن، لنگرود و رودسر فعال است.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna