شنبه 15 اردیبهشت 1403

معرفی مراکز اهدای خون تهران در ایام محرم

نذر اهدای خون ، نذری ماندگار

 

نذر اهدای خون ، نذری ماندگار

/روایت عاشورا روایت عشق و ایثار است ،

روایت حق علیه باطل / روایت امر به معروف و نهی از منکر

 

 

یادداشت روز موج برنا - ماه محرم ، دهه محرم و فلسفه عاشورا ، سلام بر لب تشنه حسین (ع) اولین آموزه هایی بود که آموختیم . مکتب سقای دشت کربلا ، یاران وفادار امام حسین (ع) و توسل به این مکتب فتح بابی شد برای گرفتاران ، ملتمسان دعا و نیازمندانی حاجت روا شدند و همتی که با حمایت صاحبان سفره ، سفره های خالی نیازمندان را پر نمود و این گوشه ای از کرم بندگان مقرب درگاه خداوند است و سالیان متمادی روایت می شود ، حاجت می دهد و آموزه ای بزرگ به شمار می رود .

روایت عاشورا ، روایت ماندگار است

از اولین روزهای زندگی ما ایرانیان با خوردن هر جرعه آب نام سقای دشت کربلا و سرور و سالار شهیدان را بر دهان جاری نمودیم . روایت عاشورا و مظلومیت کاروان امام حسین (ع) همیشه شنیدنی است ، روایتی که به غیر از مداحان عاشق اهل بیت ، روایتی جذاب که مادران با آه و ناله در لالایی و حکایتهای خود مبلغان این کاروان بودند . مصداق این روایت زمانی برای ما بارز بوده که در تابستان واقع شود .

نذر اهدای خون ، نذری ماندگار/روایت عاشورا روایت عشق و ایثار است ، روایت حق علیه باطل / روایت امر به معروف و نهی از منکر

از کودکی ما ایرانیان ، از روز مراسم شیرخوارگان حسینی تا دهه محرم ، پوشیدن لباس عزای حسین موهبتی بود که نصیب ما می شود . لباس سیاه ، پیشانی بند ، زنجیر و ... بخشی از نذر مادران دیروز و امروز است .

در دهه اول محرم دیدن و شنیدن روایتی  تعزیه ، نوحه و مرثیه از دسته و هیئتها که هرسال می شنویم اما تکراری نمی شود ، از یک طرف و از سوی دیگر شربت و شیر و غذای نذری که همه برکت داشته و دارد و در سالیان اخیر شکل و ظاهر بهتری دارد ، مورد  توجه همه نسلهاست .

نذر اهدای خون ، نذری ماندگار

حال و هوای محرم و صفر ، دهه اول محرم و عاشورا و تاسوعا ایران  در دو دهه اخیر حال و هوای عجیبی دارد ، مردمی که نذر می کنند ، وضوی و نیت عاشورایی دارد و قبل از رفتن به هیئت و مسجد نذر خود را با اهدای خون ادا می کنند و به عزا داری می پردازند و این خود عاشقی است . عشقی است که هم ادای دینی است و هم بخشیدن حیات به سه انسان که به حق گفته می شود :

ومن احیاها فکانما احیاالناس جمیعا

هرکس انسانی را از مرگ نجات دهد گویا همه مردم را از مرگ نجات داده است

(سوره مائده آیه 32)

در پایان شنیدن روایتی خالی از لطف نیست :

عاشورای 1398 در میدان شهدای ذهاب رشت مشغول تبلیغ و فراخوان عاشقان حسینی برای اهدای خون بودیم ، در میان صحبتهای ما برای فراخوان اهدای خون بین خانواده ها ، حضور خانواده ای جوان توجه ما را جلب کرد ، زوج جوانی که دو فرزند دختر و پسر 7 و 10 ساله داشتند و میهمانانی از شهر همدان بودند . در بین صحبتهای این زوج متوجه شدیم که هر دو از اهداکنندگان خون هستند و صحبتهای ما مجابشان کرد که در شهر ما و در همان روز اهدای خون داشته باشند .

آدرس را گرفتند و ما به ادامه تبلیغ پرداختیم و آنها برای رفتن به پایگاه مرکزی از ما جدا شدند .

حدود دو ساعتی گذشت و ما برای نماز ظهر عاشورا تصمیم داشتیم به انتقال خون مرکزی برویم . سوار ماشین شدیم و در مسیر متوجه ماشینی شدیم که به دنبال ما می آید و مقابل انتقال خود متوجه حضور زوج همدانی شدیم .

گویای مسیر را پیدا نکردند و تمام این دو ساعت را دنبال ما بودند تا با ما برای ادای نذر و دینشان انتظار را به جان خریدند و این خود عشق است و ایثار همچنان ادامه دارد .....

نوشته : حمیدرضا رحیم زاده

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna