شنبه 15 اردیبهشت 1403

موج برنا - دکتر جمالی مدیرعامل و دکتر بلوچی معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون ایران طی سفر دو روزه عصر روز شنبه 25 تیرماه وارد استان گیلان شدند و در اولین روز در سالن اجتماعات انتقال خون استان  با پرسنل ، مسئولین و موسسات مردم نهاد دیدار کردند.

دکتر بابک پاکدل مدیرکل انتقال خون گیلان ضمن خوش آمدگویی به مدیرعامل و معاونت اجتماعی سازمان  به ارائه گزارش عملکرد ، تشریح موقعیت و فعالیت انتقال خون گیلان پرداخت ، وی همت و تلاش همکاران انتقال خون گیلان و همکاری مردم برای اهدای خون در دوران کرونا و پسا کرونا را مثبت ارزیابی کرد.

دکتر مصطفی جمالی مدیر عامل سازمان انتقال خون به رویکرد سازمان انتقال خون سراسر کشور جهت تامین خون اشاره کرد و افزود : در حال حاضر شرایط اهدا و تامین خون از ثبات خوبی برخوردار است اما نباید به این راضی بود و باید برای بسیاری از مولفه ها تلاش نمائیم .

وی به اهمیت اهدای خون بانوان و جوانان اشاره کرد و گفت : همچنان شاهد تبلور ایثار نسلی هستیم که الگوی خوبی برای همه ما خواهند بود ، نیروهای مسلح که در طول دوران هشت سال دفاع مقدس ، مدافعین حرم ، مرز و ارز که در کنار رزم با دشمن اهدا خون هم داشتند و امروز همان رسالت ایثار را با اهدای خون انجام می دهند باید الگویی مناسب خصوصا نسل جوان باشند .

مدیرعامل سازمان انتقال خون به نجابت و خدمت بی منت پرسنل انتقال خون در طول سالیان خصوصا در زمان کرونا اشاره کرد و افزود : بر کسی پوشیده نیست که در دوران سخت کرونا یکی از بخشهای سلامت که بدون وقفه در حال خدمت رسانی بودند انتقال خون بوده است ، همکاران که به واسطه این شغل به خودشان یا خانواده به کرونا مبتلا شدند و یا شهید شدند و یادشان برای همه ما گرامی است .

دکتر جمالی مدیرعامل سازمان انتقال خون : اهدای خون را با هیچ ارزش نمی توان مقایس کرد
 

در ادامه نشست دکتر گیتی ایزدی پور رئیس دفتر برنامه ریزی ، نگهداری و جذب اهداکنندگان به بیان فعالیتهای فرهنگی  انجام شده و جذب موسسات مردم نهاد پرداخت.

دکتر ایزدی پور فعالیت سه موسسه مردم نهاد " گیل یاران ، حامیان اهدای خون و پلاکت " ، " اهدای خون و سلامت " و انجمن انتقال خون دانشجویی "  " در استان گیلان تشریح کرد و گفت: سه موسسه حول محور فرهنگ سازی اهدای خون ، حمایت و تشویق اهداکننده ، ساخت محتوا در فضای مجازی و ارتباط هر چه بیشتر نهادها ، ارگانها و ادارات فعالیت و انتقال خون استان را همراهی کردند.

دکتر جمالی وضعیت اهدای خون در کشور را مطلوب دانست و گفت : هرچند روند مطلوبی را طی می کنیم اما نباید قانع بود ، باید از وجود ارزشمند بانوان و نسل جوان بهره مند شویم و رسالت موسسات مردم نهاد در این زمینه بیشتر خواهد بود .

در پایان دکتر مصطفی جمالی مدیرعامل و دکتر بلوچی معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون کشور به همراه دکتر پاکدل و مسئولین اداره کل انتقال خون استان از بخشهای مختلف اداره کل بازدید به عمل آوردند.
 
گزارش : حمیدرضا رحیم زاده

 

 

 

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna