جمعه 14 اردیبهشت 1403

فیروز عزت دوست معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به اهمیت اقدامات فرهنگی جهت ترویج ازدواج ساده جوانان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار موج برنا گفت : امسال به مناسبت هفته ازدواج که از تاریخ 10 الی 16 تیرماه نامگذاری شده است ، بیش از200 برنامه فرهنگی در سراسر استان با هدف ترویج ازدواج آسان و آسمانی برنامه ریزی و اجرا شده است.

به گزارش اختصاصی حمیدرضا رحیم زاده خبرنگار پایگاه خبری موج برنا ، معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان افزود: ویژه برنامه های جشن های وصال با هدف ترویج ازدواج آسان و آسمانی در اکثر شهرستان ها از جمله ماسال ،انزلی ،آستانه اشرفیه و آستارا مورد استقبال بی نظیر جوانان و مردم قرار گرفت.

وی بیان داشت  : در همه شهرستان های استان گیلان ، جهت تدوین برنامه های این هفته و فرهنگ سازی در زمینه ازدواج به موقع جوانان، جلسات ستاد ساماندهی جوانان با محوریت ازدواج و با حضور دکتر وحید یامین پور معاون امور جوانان و دبیر شورای عالی جوانان وزارت ورزش و جوانان کشور ، مسئولان استانی و شهرستانی به ریاست آقای دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان برگزار گردید و بر تسهیل امور مربوط به ازدواج جوانان از جمله ارائه تسهیلات آسان برای ایجاد اشتغال ، مسکن و ازدواج جوانان  تاکید و برنامه های مصوب این روز به دستگاهها ابلاغ  شد.

فیروز عزت دوست با بیان اینکه حوزه جوانان دبیرخانه برنامه ها هست و برنامه باید توسط دستگاهها و موسسات مردم نهاد انجام شود خاطرنشان شد : با توجه به اینکه 28 دستگاه عضو ستاد ساماندهی جوانان هستند و پس از برگزاری این نشست برنامه های خود را به معاونت امور جوانان استان ارائه نمودند و در این هفته با اجرای بیش از 200  برنامه توسط دستگاهها و موسسات مردم نهاد گامی موثر در ازدواج آسان خواهند برداشت از جمله کمیته امداد امام(ره)  استان برنامه هایی از جمله مشاوره های پیش از ازدواج و.... برگزار کرد.

وی از آمادگی مشاوره رایگان ۱۵ مرکز مشاوره خانواده و ازدواج جوانان استان خبر داد و بیان داشت: در این هفته از همه جوانان و خانواده های آنان درخواست داریم تا با تاسی از سیره و روش ازدواج مولای متقیان و بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، زندگی مشترک خود را آغاز نمایند، چراکه تاخیر در ازدواج زیان های جبران ناپذیری برای جامعه و خانواده ها در پی خواهد داشت.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان با اشاره به اهمیت ازدواج و کاهش آمار طلاق افزود : در سال جاری 340 کارگاه مشاوره پیش از ازدواج توسط معاونت جوانان برنامه ریزی شده است که یکسری از این کارگاهها در هفته ازدواج برگزار شد و یکسری نیز در خانه جوان در حال برگزاریست و  10 مرکز مشاوره تخصصی ازدواج نیز خدمات رایگان مشاوره ازدواج را به جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال ارائه دادند و همچنین جمعی از مشاورین و زوج های نخبه برای حضور در برنامه صداوسیما معرفی شدند.

معاونت جوانان جایگاه مجمع خیرین در حوزه جوانان را با اهمیت دانست و از خیرین برای حضور در مجمع خیرین دعوت به عمل آورد تا جوانان ، آینده سازان کشور با حمایت خیرین ، ضمن روی آوردن به ازدواج آسان در پیشبرد  استان و کشور به سوی سازندگی مثمرثمر واقع شوند.

 

در ادامه وی حسن ختام هفته ازدواج را برگزاری مراسم تجلیل از خادمین و فعالین امر ازدواج جوانان استان دانست و  گفت: این مراسم فردا ( پنجشنبه 16 تیر ) به منظور تجلیل از زوج های جوان ، خیرین ،خادمین و فعالین امر ازدواج از جمله خیرین مسکن ساز ، اهدای جهیزیه ،مشاوره های مهارت زندگی ، مراکز مشاوره رایگان زوج ها ، زوج هایی که در سازمانهای مردم نهاد ازدواج کردند و...برگزار خواهد شد.

در پایان فیروز عزت دوست خبر از انتخاب دستگاه برتر در حوزه ازدواج داد و خاطر نشان کرد : در جلسه آتی ستاد ساماندهی امور جوانان از دستگاههای برتر که در حوزه ازدواج برنامه های برتری برگزار کردند دستگاهی را به عنوان دستگاه برتر در این امر معرفی و تجلیل خواهد شد.

شایان ذکر است با توجه به فرارسیدن ایام تعطیلات تابستان معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان فراخوانی جهت ارائه برنامه به موسسات مردم نهاد حوزه جوانان ارسال کرده است تا باجمع آوری ایده ها و نظرات برای اوقات فراغت با اجرای برنامه های مختلف از جمله جشنواره ، همایش ، نمایشگاه و...برنامه ریزی مدون و منسجمی صورت گیرد که اهم برنامه ها متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

 


Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna