جمعه 14 اردیبهشت 1403

حمیدرضا رحیم زاده خبرنگار موج برنا -در مراسم راه آهن ، اهتزاز  پرچم سازمان انتقال خون و راه آهن شمال ۲ در قطار فدک صورت گرفت و سوت قطار در ایستگاه طنین انداز شد و مدیران کل ادارات راه آهن شمال ۲ و انتقال خون استان گیلان با حضور مسئولین مسافتی را به صورت نمادین سفر نموده و با چگونگی مسیر زیبای منطقه ، نحوه خدمات آشنا شدند .و همچنین با حضور جانشین فرماندهی مرکز آموزش تخصصهای دریایی باقرالعلوم(ع) رشت ، مسئولین استان ، جامعه ورزش ، پهلوانان و مدعوین زنگ مرشد به احترام اهداکنندگان خون در سالن نامجو نواخته شد و پهلوانان با تن پوش مزین به شعار اهدای خون مرام پهلوانیست را با اجرای حرکات زیبای زورخانه و پهلوانی به نمایش گذاشتند.

 دکتر بابک پاکدل مدیرکل انتقال خون استان گیلان ضمن تقدیر از اهداکنندگان خون گفت : اهداکنندگان جلوه ای از انسانیت را با اهدای خون به نمایش می گذارند و با اهدای خون در بخشیدن زندگی به همنوع سهیم می شوند.

وی از مشارکت مجموعه راه آهن شمال 2 و اداره کل ورزش و معاونت جوانان ورزش استان گیلان ، جانشین فرماندهی مرکز آموزش تخصصهای دریایی باقرالعلوم(ع) رشت ، هیات ورزش زورخانه ای و پهلوانی و موسسات مردم نهاد اهدای خون تشکر کرد و افزود : از مشارکت ادارات ، ارگانها ، موسسات مردم نهاد و رابطین انتقال خون که ما را در امر اهدای خون و با برگزاری برنامه های متنوع در امرفرهنگسازی این مایه حیات بخش یاری می رسانند تشکر و قدردانی نموده و امید است دست به دست هم زندگی جاری یابد.

دکتر پاکدل اظهار داشت : آنچه از رگ اهدا کنندگان دریافت و به رگ مصرف کنندگان خون می رسد موجب نجات جان سه انسان می شود و در واقع انتقال خون یک کارخانه داروسازی است و ما با همت و حمایت از همه ایثارگران و اهداکنندگان برای تامین خون و فرآورده های خون در تلاش هستیم .

 

شایان ذکر است : در روز جهانی اهداکنندگان خون اولین مدال سازمان انتقال خون ایران در سال 1336 و اولین سکه ضرب شده توسط موسسه گیل یاران اهدای خون – اداره کل انتقال خون گیلان توسط مجموعه دار گیلانی در کنار سایر مجموعه های منتخب  قدیمی  در معرض دید اهداکنندگان قرار گرفت.

ضمنا در روز جهانی اهداکنندگان خون  شاهد حضور اصغر کاردوست قهرمان و ملی پوش بسکتبال که اهداکننده مستمر و سفیر اهدای خون کشور می باشند بودیم و موسسه گیل یاران اهدای خون و سلامت در این روز سکه ضرب شده ویژه سفیران خون ، مزین به آرم انتقال خون و موسسه گیل یاران را به ایشان اهدا کرد.

گفتنی است نماینده انجمن حمایت از بیماران سرطانی و بیماران تالاسمی با اهدای لوح تقدیر به مدیرکل انتقال خون استان گیلان از سپیدپوشان انتقا ل خون و اهداکنندگان خون در تامین خون مورد نیازان بیماران قدردانی کردند.

 

 

 

 

 

 

 









Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna