سه شنبه 11 اردیبهشت 1403

رمضان از سحرگاهان تا افطار نجوای خیر و برکت است           

   باران همیشه برای من شور زندگی بود ، این حس را در اطرافیان هم بارها و بارها شنیده بودم ، باغبانی که شاد می شد ، کشاورزی که منتظر بود تا ماحصل تلاشش راببیند و ...بسیاری از مشاغل که وجود با برکت این نعمت الهی برکت کسب و کارشان بود .

اما باران برای من مصداق پاکی و گوهره از مهریه بانوی دو عالم فاطمه الزهرا (س)بود و از راه رفتن در باران لذت می بردم .

ماه مبارک رمضان مهری دو چندان بود ، زلالی لحظه لحظه این ماه مبارک ، گویی هر ثانیه از این ایام باران رحمت الهی می بارد و مسرور از این احوال خوب که یکی دیگر از نشانه های دریای بیکران مهر خداوند رحمان و رحیم است .

                        رمضان از سحرگاهان تا افطار نجوای خیر و برکت است

سحر معروف به نجوای فرشتگان است ، ساعاتی که مهیای صبحدم می شود تا دوباره ما از پس از یک استراحت شبانه وارد روزی دوباره می شود و در ایام ماه مبارک قرار بیقراریمان سحرگاه است تا دور سفره سحر قوت و غذایی بخوریم و بیاشامیم و پس از استشمام  عطر سحر و شنیدن دعای سحر به پیشواز روزی دیگر رویم .

کار و تلاش روزانه شروع می شویم و سرشار از ذکر و دعا و صلوات هستیم و بدور از ناله و حرفهای ناخواسته هر روز که هر کلامش نزدیک شدن به خداوند رحمان و رحیم است .

روز می گذرد و به ظهر می رسیم نماز اول وقت و اگر مجالی بود و نماز قضا و شاید نماز قضا به نام پدر و مادر که یادمان باشد نیکی کردن تنها به احترام متقابل نیست .

                                                خواب مومن روزه دار هم عبادت است .

سر فصل نیمروز با خواب عصرگاهی آغاز می شود ، خوابی که گفته می شود عبادت است  و عصرگاه ادامه ختم قرآن زبان و کلام و ذهن ما را نوازش می دهد و مهیای رسیدن غروب می شویم و ساعات پایانی روزه که لمس کنیم احوال گرسنگان و خانواده های کم برخوردار که یکی دیگر از لذتهای ماه مبارک رمضان خواهد بود .

غروب و ایام افطار فرا می رسد و هیا هوی گرسنگی و تشنگی ما را از خواندن نماز قبل از افطار غافل نمی کند و گویا این لحظه ناب را در هیچ ماه دیگر تصور و تجسم و لمس نمی شود کرد .

                               ماه مبارک رمضان و شبهای قدر که هزار شب بهتر است .   

ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن است روزگاری که هرچه بیشتر از آخرین معجزه خداوند و آخرین فرستاده اش بهره مند می شویم ، اما این تمام مهر ماه بهار قرآن نیست ، شبهای قدر و بیداریش تا سحر ، راز و نیاز با معبود و تزرع به درگاه الهی و تمنای توبه  (( اَمَّن یُّجیبُ المُضطَرَّ اِذا دَعاهُ وَ یَکشِفُ السُّوءَ وَ یَجعَلُکُم خُلَفاءَ الاَرضِ ءَاِلهٌ مَّعَ اللهِ قَلیلاً مَا تَذَکَّرُونَ ))  تا به وضوح بشنویم (( بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را )) .

لیالی قدر و شبهایی که ایتام چشم انتظار گامهای مولود کعبه ، مولی متقیان هستند که نان و قوتی را برای زندگی و زنده ماندن بیاورند و بر این باورند که راه علی (ع) همچنان تا سالیان ماندگار خواهد بود .

                                    روز قدس و تجلی همبستگی مسلمانان جهان

یکی از برکات ماه مبارک رمضان اتحاد و وحدت است و آخرین جمعه ماه مبارک که مومنین روزه دار به دعوت معمار کبیر انقلاب در یک چالش بزرگ جهانی برای آزادی قدس شریف ، اولین قبله مسلمان جهان و انزجار از رژیم دروغین صهیونیستی در صفوف به هم فشرده به برائت از مشرکین و اشغال می پردازند و به امید وعده الهی : (( نصر من الله و فتح المبین ))

                             ماه مبارک رمضان و عیدی به وسعت جامعه مسلمان جهان

ماه مبارک رمضان با رسیدن عید سعید فطر حال و هوایی دیگر به خود خواهد دید ، عید فطر با دورهمی دیگری از مسلمانان در عید سعید فطر شکل می گیرد و این اتحاد مسلمانان برگ زرین دیگری در نوشته و نانوشته های دین مبین اسلام خواهد بود .

ماه مبارک رمضان که مدتی برای رسیدن آن طرح و برنامه داشتیم و روزشماری می کردیم تا برسد ، رسید و روزهای پایانی آن را تجربه می کنیم و امیدواریم که در روزهای باقیمانده بهره کافی را ببریم .

رمضان 1401 تجربه ای شیرین بوده است ، اولین رمضان در قرن جدید . نوروز 1401 نوروزی جاودانه خواهد بود که دو بهار را با هم تجربه نمودیم ، بهار طبیعت و بهار قرآن . امید است آغازی مبارک برای مسلمان جهان در صلح ، امنیت و آزاد سازی قدس عزیز ، اولین قبله مسلمین باشد .

نویسنده : سمیه عظیمی

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna