شنبه 15 اردیبهشت 1403

دکتر بابک پاکدل خوش اخلاق مدیرکل انتقال خون گیلان در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری موج برنا افزود: مرکز خونگیری رشت (اداره کل انتقال خون گیلان) از شنبه تا چهارشنبه هشت تا ۱۳:۳۰ و عصرها از ساعت ۱۸ تا ۲۳، پنجشنبه هشت تا ۱۳:۳۰ و عصرها ۱۸ تا ۲۲ و جمعه ۸:۳۰ تا ۱۳ برای خونگیری فعال است.

وی اظهار داشت: سامانه خونگیری مستقر در شهرداری رشت و اتوبوس ثابت خونگیری در میدان یخسازی رشت صبح ها ۸:۳۰ تا ۱۳ در هفته نخست ماه مبارک رمضان برای خونگیری آماده است.

مدیرکل انتقال خون گیلان بیان داشت: مرکز انتقال خون شهرستان لاهیجان شنبه تا چهارشنبه صبح ها هشت تا ١٣:٣٠ و عصر ها ١٩ تا ۲۳، پنج شنبه صبح ها هشت تا ١٣:٣٠ و عصر ها ۱۹ تا ۲۲ و سایر پایگاهها شامل انزلی ، آستارا، لنگرود، رودسر، تالش و فومن شنبه تا پنجشنبه ۷:۴۵ تا ۱۳:۱۵ آماده خونگیری است.

 

سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می‌شود که این خون‌ها برای مصدومان حوادث، جراحی‌ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند مورد مصرف قرار می‌گیرند.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۵ سال "اهداکنندگان مستمر تا ٧٠ سال" ، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم،  فواصل اهدا خون هر هشت هفته یکبار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یکسال برای آقایان از چهار بار و برای خانم ها از سه بار تجاوز نکند، از شرایط اهدای خون است.

 

خبرنگار : حمیدرضا رحیم زاده

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna