سه شنبه 29 اسفند 1402
 
 
ترویج فرهنگ اهدای خون با تاسی از روحیه شهادت ، ایثار و فداكاری
 
 
در راستای ترویج فرهنگ اهدای خون مدیرکل  بنیاد شهید و امور ایثارگران
استان گیلان با مدیرکل انتقال خون استان دیدار و تفاهم  نامه همکاری امضا کرد.

 

 

 

 

سرویس سلامت موج برنا - در راستای ترویج فرهنگ اهدای خون مدیرکل  بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با مدیرکل انتقال خون استان دیدار و تفاهم  نامه همکاری امضا کرد.
 
روابط عمومی انتقال خون گیلان ، دکتربابک پاکدل مدیرکل انتقال خون گیلان با بیان اینکه نیاز به خون همیشگی و ضروی است گفت : با توجه به اینکه 917 بیمار تالاسمی ،  بیماران ترومایی ، جراحی ها ، زایمان و... در استان از محصولات خون و فرآورده های خونی استفاده می کنند  بنابراین انتقال خون یکی از ارکان درمان محسوب می شود.
وی به تاریخ محصولات اشاره کرد و در ادامه افزود :  با توجه به اینکه خون تا 35 روز و پلاکت خون سه تا پنج روز  قابل استفاده می باشد و بیمارانی همچون بیماران تالاسمی دو تا چهار واحد در ماه خون استفاده می کنند بنابراین برای رفع این نیاز مشارکت تمامی جوامع و مسئولین در امر اهدای خون و فرهنگ سازی آن بیش از پیش احساس می شود.
مدیرکل انتقال خون گیلان خاطر نشان کرد : قبل از  شیوع ویروس کووید 19 مصرف روزانه مراکز درمانی گیلان حدود 250 واحد کیسه خون بود  ولی در حال حاضر نیاز به 300 کیسه خون وجود دارد که می توان با مشارکت بیشتر در زمان بروز بحران‌هایی همچون شیوع ویروس کرونا و نیز ایام خاصی از سال چون ماه های رمضان، محرم و صفر  فرصتی برای بخشیدن زندگی دوباره به بیماران و احساس پیوند با همنوعان  را دو چندان کرد.
دکتر بابک پاکدل اهدای خون را اقدامی ایثارگرانه و ناشی از روحیه ایثار و گذشت و یاری به هم نوع دانست و بیان کرد : در دوران دفاع مقدس رزمندگان با روحیه ایثار و فداکاری از مرزهای کشورمان دفاع کردند و تا به امروز از دفاع از مرزها تا دفاع از سلامت این ایثار و گذشت ادامه دارد و امید است با توجه به توانمندی و فعالیتهای ارزشمند بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در راستای فرهنگ سازی اهدای خون با تاسی از فرهنگ ایثار و شهادت برنامه های مختلفی در قالب تفاهم نامه برگزار گردد.
عبدالله پاکاری مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان گیلان ضمن تبریک دهه ولایت و سالروز تاسیس سازمان انتقال خون کشورگفت : بنیاد  شهید و امورایثارگران 120 هزار نفر جامعه تحت پوشش در کل استان  دارد و همه ساله برنامه های متنوعی از جمله یادواره شهدای استان ، مراسم های مختلف در مناسبتها و... که جمعیت زیادی از مردم در این برنامه ها حاضر می شوند برگزار می کند که می توانیم برای تبلیغات و فرهنگ سازی اهدای خون و استقرار اتوبوس خونگیری همکاری لازم را انجام دهیم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد : تعدادی تشکل ( موسسه مردم نهاد ) های  ثبت شده زیر نظر بنیاد در حال فعالیت هستند که می توانند در راستای فرهنگ سازی اهدای خون کمک شایانی داشته باشند.
عبدالله پاکاری افزود : بنیاد  شهید و امورایثارگران گیلان تفاهم نامه همکاری با انتقال خون استان را با موضوع ایثار اجتماعی اجرا خواهد کرد.
 

در پایان عبدالله پاکاری مدیرکل و محمدرضا داوطلب معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ضمن بازدید  از مرکز جامع اهدا ، برای بخشیدن زندگی به همنوع خون خود اهدا کردند.

 

   

  

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna