سه شنبه 29 اسفند 1402
پایگاه خبری موج برنا-در اولین روز از راه اندازی بخش پلاسما ، سهیل دربندی 36 ساله از آستارا، بیمار بهبودیافته کووید 19 جهت نجات جان بیماران مبتلا به این ویروس در روز چهارشنبه سوم اردیبهشت ماه  پلاسمای خون خود را اهدا کرد.
 
دکتر بابک پاکدل مدیرکل انتقال خون استان گیلان با اشاره به تاثیر مثبت پلاسمای خون بهبود یافتگان کرونا بر بهبودی سایر بیماران کرونا گفت : بهبود یافتگان بیماری کرونا می توانند  به شکرانه بازیابی سلامتی شان به اداره کل انتقال خون استان گیلان مراجعه و پلاسمای خون خود را اهدا کنند.
 
وی با اشاره به اینکه در اولین روز از راه اندازی بخش اهدای پلاسما از یک بیمار بهبود یافته با رعایت تمام اصول بهداشتی و استاندارد ، پلاسما دریافت شده است، خاطرنشان کرد: تمامی استانداردها برای اهدای پلاسما در نظر گرفته شده است و کسانی که 28 روز از بهبود علائم بالینی آنها گذشته باشد می توانند  پلاسما اهدا کنند.
 
آنتی بادی‌ها موجود در خون بیماران بهبود یافته‌، می تواند برای درمان افراد مبتلا به کرونا مورد استفاده قرار بگیرد.
 
مدیرکل انتقال  خون گیلان با  بیان اینکه کارکنان مراکز از لوازم ایمنی استفاده می‌کنند و تجهیزات کاملاً استریل و یک بار مصرف است تا بهبودیافتگان کووید19 با اطمینان خاطر  مبادرت به اهدای پلاسما کنند گفت: اهدای پلاسما به هیچ عنوان ضرر و عوارض ندارد و افراد صرفا با مصرف مقداری مایعات پلاسمای اهدا شده را جبران می کنند. برای بیماران نیز دریافت پلاسما هیچ عارضه‌ای ندارد و صرفا به عنوان یک امکان درمان بیماری محسوب  می شود.
 
شرایط اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کرونا ویروس:
اهداکنندگان با همراه داشتن کارت ملی از سن 18-60 سال که شرایط عمومی اهدای خون را دارند و همچنین بانوانی که سابقه سقط جنین و بارداری را نداشته اند می توانند به اداره کل انتقال خون استان گیلان واقع در میدان فرهنگ شهررشت مراجعه کنند.
 
دکتربابک پاکدل بیان داشت :  با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و شیوع بیماری فاویسم در گیلان از مردم نیکوکار و نوعدوست گیلانی می‌خواهیم همچون گذشته به سنت خیرخواهانه اهدای خون عمل کنند تا هیچ دغدغه و نگرانی در خصوص خون و فرآورده‌های آن در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی وجود نداشته باشد.
 
مرکز اهدای پلاسما در استان گیلان / اداره کل انتقال خون استان گیلان 
شهررشت – میدان فرهنگ – به سمت پل عراق جنب مرکز بهداشت شهرستان رشت انتهای کوچه جنب پارک اندیشه- اداره کل انتقال خون استان گیلان 
شماره تماس واحد برنامه ریزی ، جذب و حفظ اهداکنندگان خون : 01333332670
اداره کل انتقال خون استان گیلان : 01333326006
 






Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna