سه شنبه 29 اسفند 1402

جعفر سطوتی :

نیاز امروز جامعه عمل به قرآن است/ازهمکاری دو سمن در برگزاری مسابقات قرآن خرسندم

جعفر سطوتی مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان:

نیاز امروز جامعه عمل به قرآن است/ازهمکاری دو سمن جلوه باران

و شمیم عترت در برگزاری مسابقات قرآن خرسندم

 

 

سرویس اجتماعی موج برنا –  چهارمین دوره مسابقات " قرآن کریم " اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان به مناسبت " دهه مبارک فجر " ویژه ورزشکاران ، جوانان و کارکنان با برگزاری اختتامیه با حضور جعفر سطوتی مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان ، مریم بخشی مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان ، صادقی معاون ورزشی ، هاشم اسماعیلی معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد .

در ابتدا مرادی دبیر برگزاری و اجرایی این مسابقات در خصوص برگزاری این مسابقات گزارشی را به سمع حاضران رساند .

مریم بخشی مدیرکل ورزش و جوانان گیلان : امیدوارم نسل جوانی که در این راه گام برمی دارد تاثیراتش را در زندگی را لمس کند .

مریم بخشی مدیرکل ورزش و جوانان با اشاره به رشد آماری در تعداد شرکت کنندگان افزود : بدون شک توجه و عمل به قرآن کریم می تواند اثرات مفیدی در زندگی افراد داشته باشد و من امیدوارم نسل جوان این تاثیرات را لمس کند .

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان ضمن تمجید از قاری قرآن مراسم به ویژگیهای ورزشکارانی که به سمت قرآن گرایش دارند اشاره کرد و گفت : بدون شک ورزشکاران هم با الگوپذیری از این خط مشی می توانند تاثیرات موثری در زندگی خود ، چه ورزشی و چه روزمره احساس کنند و مبلغان و مروجین این فرهنگ باشند .

این مراسم میهمان ویژه ای از وزارت ورزش و جوانان داشت . " جعفر سطوتی ، مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان " حضور داشتند .

جعفر سطوتی مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان به برنامه های حوزه جوانان اشاره کرد و افزود : با توجه به موقعیت سنی جوانان ، فرهنگ سازی می تواند موثر و مفید باشد و ترویج فرهنگی قرآن و آموزه های قرآنی اهمیت بسزایی دارد و برگزاری مسابقات قرآن یکی از برنامه های ترویج فرهنگی قرآن است .

جعفر سطوتی به اهمیت فعالیت جوانان و خصوصا همکاری دو موسسه مردم نهاد " جلوه باران و شمیم عترت "  در برگزاری این مسابقات اشاره کرد و افزود : تلاش هاشم اسماعیلی و همکارانش در معاونت جوانان قابل توجه است و بسیار خرسندم که دو موسسه مردم نهاد " جلوه باران و شمیم عترت " در این مسابقات همکاری داشته اند .

 

 

 

 

 

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در ادامه افزود : امسال چهارمین سال این مسابقات را تجربه می کنیم ، در طی این سالها بخش های مختلفی به این مسابقات اضافه شد . در ابتدا حفظ یک و 10 جز بوده و امسال حفظ کل قرآن به آن اضافه شد .

وی به اهمیت حضور ورزشکاران در فعالیتهای قرآنی اشاره کرد و افزود : ورزشکاران ملی و بین المللی در میادین بزرگ که میلیونها و بعضا میلیاردها بیننده دارند می توانند با یک حرکت این موضوع را به صورت فراگیر اشاعه و ترویج دهند .

نیاز امروز جامعه عمل به قرآن است .

جعفر سطوتی با اشاره به اینکه ، نیاز امروز جامعه عمل به قرآن است ، افزود : خوشبختانه امروز در همه جا قرآن خوانده می شود ، در تمام مجالس ، همایش و اجلاس قرآن خوانده می شود ، اما آیا آنچنان که باید احترام می گذاریم . احترام گذاشتن به قرآن عمل به قرآن است .

وی به رفتار قرآنی اشاره کرد و افزود : عمل به قرآن و رفتار قرآنی ، و امور ما با تدبیر و تفکر باشد موفق خواهیم شد و اگر تفکر و تدبیری نداشته باشیم ، حتی خواندن قرآن هم به تنهایی ممکن آثار خوبی نداشته باشد . قاریان قرآنی هستند اما به اهداف قرآن نرسیده اند و با آن فاصله دارند .سیصد آیه قرآن در خصوص تکامل و توسعه در خصوص قرآن وجود دارد .

جوانی دوره خاصی است .

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان به اهمیت دوره جوانی اشاره کرد و افزود : جوانی دوره خاصی است ، قدر این دوره را بدانید . در این دوره یادگیری و شکل گیری انسان صورت می گیرد و می تواند آینده شما را بسازد .همه شما جوانان ، خصوصا ورزشکاران می توانید بهترین مبلغین قرآن باشید .

اداره کل ورزش و جوانان برنامه های خوبی دارد و وزارت خانه رضایت دارد .

وی به برنامه های اداره کل ورزش و جوانان اشاره کرد و ضمن خوب ارزیابی کردن آنها افزود :  گیلان در برنامه های حوزه جوانان خوب عمل کرده است ، اما همچنان انتظار داریم در این زمینه فعالیت کند و خصوص در مقوله قرآن و آموزه های قرآنی از طرحها و سازمانهای مردم نهاد حمایت نماید .

سطوتی به تشویق جوانان پیشگام در این عرصه هم اشاره کرد و افزود : لازم است جوانانی که در زمینه قرآن و آموزه های قرآنی فعالیت دارند تشویق شوند تا همچنان در این مسیر گام بردارند و حضور گروههای دیگری ، خصوصا موسسات مردم نهادی را هم در این موضوع داشته باشیم .

 

خانواده های شرایط را برای الگوپذیری نسل جوان مهیا کنند

جعفر سطوتی مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان از حضور خانواده ها در کنار فرزندان قدر دانی کرد و افزود : حضور خانواده ها موجب دلگرمی و تشویق جوانان می شود و از خانواده ها انتظار داریم با ایجاد شرایط حمایت از فرزندان مهیای حضور نسل آینده ساز ایران در یادگیری قرآن و آموزه های قرآنی باشد و با توجه به قرآن و عمل بتوانیم جامعه ای عاری از نقص داشته باشیم و امروز نیاز به عمل به قرآن وجود دارد .

در پایان سخنان  جعفر سطوتی مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان و با حضور ایشان و خانم مریم بخشی ، صادقی و هاشم اسماعیلی ، مدیر کل و معاونین ورزشی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان ،  از نفرات برتر این دوره از مسابقات تقدیر شد .






 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna