سه شنبه 29 اسفند 1402

 

سندروم دان تفاوت یک کروموزن است ، درست ببینیم  ، بشناسیم و همراهی کنیم

 

مهمترین هدف و تلاش کانون سندروم دان استان گیلان ،

آموزش و یادگیری فن و مهارت است/حقیقت را بپذیریم

می توانند یاد بگیرند،مستقل باشند و مثل همه زندگی کنند .

 

 

 

 

 

سرویس سلامت موج برنا – تولد هر انسان انتخابی نیست ، اینکه کجا به دنیا بیاییم ، چه رنگی باشیم ، پدر و مادرمان چه کسانی باشند خواست خداوند است و هر نگاه اشتباه کم لطفی و به نوعی کفر به خداست .

هرچند که گفتیم چطور متولد شویم در دست ما  نیست ، اما پس از تولد این انتخاب ما خواهد بود که چطور رشد کنیم ، چطور زندگی کنیم و چطور ادامه حیات بدهیم . کودکان در طول حیات خود شکل می گیرند و این شکل گیری موجب خواهد شد تا آینده خودد را رقم بزنند ، در این شکل گیری خانواده بزرگترین نقش را دارند و در سالهای ورود به اجتماع خانواده برزگ یعنی جامعه نقش بسزایی دارد . در نظر بگیرید اگر یک نونهال یا یک نوجوان از یک خانواده با تمام ویژگیهای مناسب تحت تاثیر وقایع پیش بینی نشده دجار یک بحران در جامعه شود و جامعه با نوع نگاه نامناسب موجب سرخوردگی هایی خواهد شد که بدون شک جبرانش سخت و یا غیر قابل جبران خواهد بود.

سندروم دان تفاوت یک کروموزون است درست ببینیم ، درست بشناسیم  و اجازه بدهیم توانایی هایشان را نمایش دهند .

در دوران تحصیل ما فارغ  از رشته تحصیلی در خصوص حداقلهای زیست شناسی مطلع می شویم و بسیاری از ما در کنش یا واکنش ، دیده ها و شنیده ها دست به تحقیق خواهیم زد و بعید است در خصوص متداول ترین بیماریها اطلاعات اولیه را نداشته باشیم.

نکته مهم این است در این پراکندگی اطلاعات آیا برخورد ما با بیماران خاص ، معلولیتها و افراد خاص درست است ؟

همه ما پس از اطلاع رسانی در خصوص توانایی معلولین امروز معتقدیم #معلولیت_محدودیت_نیست ، اما به راستی در عمل به این گفته درست عمل می کنیم .

در این مجال سعی داریم در خصوص " #سندروم دان " بیشتر صحبت کنیم . در ابتدا بگویم که سندروم یک اختلال در کروموزن است .

اختلالی که از 700 نفر یک نفر با این شرایط متولد می شوند .

این تفاوت کروموزنی با یک دنیا مهربانی ، خوش قلبی و همراهی همراه شده و جبران شده است . کودکان ، نوجوانان ، مردان و زنانی که توانایی دارند و حتی می توانند با توجه به قدرت یادگیری خود گلیم خود را از آب بیرون بکشند ، نقاشی کنند ، موسیقی بنوازند و همراهی کنند و تنها با نگاه ما خواهد بود که چطور آنها را در جامعه در کنار خود بپذیریم.

امروزه در اقصی نقاط دنیا برای این قشر از جامعه تابع شرایط فعالیتی و مهارتی مشاغل خاص و تعریف شده ای در نظ کرفته شده و البته توانسته اند در آن حرفه موفقیتهایی کسب کنند . مرسدس بنز آلمان یکی از کارخانجاتی است که در این بحث موفق عمل کرده ، ردیف شغلی ، امکانات ویژه  قائل شده اند . یا به عنوان مثال در بعضی کشورها و حتی کشور خودمان با آموزش مهارتها فعالیتهای اقتصادی ، مهارتی انجام می دهند.

در استان گیلان کانون سندرم دان مشغول فعالیت است و با شناسایی و حضور 356 عضو و یا در 356 پرونده در حال پیگیری است . این در حالی است که 96 نفر در حال گرفتن خدمات هستند . این خدمات می تواند شامل  آموزش مهارتهای نقاشی ، صنایع دستی ، موسیقی و ... است . البته این کانون با غریب به بیست یاور که این عزیزان را همراهی می کنند به زودی یک کسب و کار اقتصادی را هم به راه خواهند انداخت که می تواند در نوع خود جالب توجه باشد .


 

 





 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna