جمعه 7 اردیبهشت 1403

ابوذر ندیمی  به ضرورت افزایش حضور بخش خصوصی در تولیدات سینمایی و کاهش فیلم‌های دولتی اشاره کرد و گفت: سینما در هیچ جای دنیا دولتی نیست و دولت‌ها حضور خود را در قالب برنامه‌ریزی‌ها و راهنمایی فرهنگی و سیاسی در سینما تثبیت می‌کنند چراکه به این باور رسیده‌اند که باید به سینما به چشم صنعت و اقتصاد نگاه کرد.  

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فیلم‌هایی که با سفارش دولت ساخته می‌شوند بیشتر از آنکه انعکاس افکار و خواسته‌های آحاد جامعه باشند، خواسته‌های  حکومت را منعکس می‌کنند؛ درحالی که از پشتوانه تبلیغات برای کسب درآمد نیز برخوردار نیستند، البته سفارش ساخت فیلم از سوی دولت در هالیود نیز اتفاق می‌افتد؛ با این تفاوت که آن‌ها در کار فیلمساز دخالت مستقیم ندارند.

وی افزود: حکومت می‌تواند منابع خود را صرف آموزش و یا خرید تجهیزات مهم سینمایی کرده و در سرمایه‌گذاری‌های مستقیم برای ساخت یک فیلم از بخش خصوصی استفاده کند، در حالی  که  رسانه ملی فرصت مناسبی در دست حاکمیت برای بیان خواسته‌هایش در قالب فیلم و سریال فاخر است.

ندیمی با بیان اینکه رقابت دولت با بخش خصوصی در سینما نه تنها فایده‌ای به دنبال نخواهد داشت بلکه عقب ماندگی سینما را به دنبال دارد، افزود: دولت باید با کاهش حضور خود در سینما شرایط ارتقاء این هنر- صنعت را فراهم کند.

سخنگوی فراکسیون هنر و رسانه مجلس با بیان یک پیشنهاد به مدیران سینمایی کشور، گفت: بهتر است دولت از سینما با اعطای تسهیلات حمایت کند و همان طور که برای برپایی یک کارخانه چند صد میلیارد هزینه می‌کند برای تولید فیلم هم با اعمال شرایط مانند دریافت وثیقه تسهیلات قابل توجهی قائل شود، درواقع باید به جای پرداخت پول بلاعوض، گردش مالی در سینما را مد نظر داشته باشند./ملت

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna