سه شنبه 29 اسفند 1402

تسریع در روند بررسی طرح های اشتغالزایی یک ضرورت است

 

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان :

باید برای جذب کامل سهمیه ابلاغی بانکهای عامل برای افزایش

میزان اشتغال استان تلاشی مضاعف را به کار گرفت.

 

 

سرویس اجتماعی موج برنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان تسریع در روند بررسی و تایید برای اعطای تسهیلات به طرح های اشتغالزایی را یک ضرورت خواند و گفت: باید برای جذب کامل سهمیه ابلاغی بانکهای عامل برای افزایش میزان اشتغال استان تلاشی مضاعف را به کار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان با تاکید دکتر سالاری مبنی بر ضرورت ساماندهی که مشاغل روستایی و تسریع در پرداخت تسهیلات این حوزه، نشست بررسی عملکرد بانکهای عامل گیلان در حوزه تسهیلات اشتغال روستایی به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری برگزار شد.

در این نشست سیدمحمد احمدی با اشاره به روند ارسال و بررسی پرونده به بانک های عامل با موضوع اشتغال روستایی اظهار داشت: در جهت رفع موانع احتمالی و سهولت بخشی به جریان دریافت تسهیلات اشتغالزایی نشست هایی با مدیران بانکهای عامل برگزار می شود.

وی تسریع در روند بررسی طرح های ارائه شده را یک ضرورت خواند و گفت: باید برای جذب کامل سهمیه ابلاغی بانکهای عامل برای افزایش میزان اشتغال استان تلاشی مضاعف را به کار گرفت.

احمدی با بیان اینکه امروز توانمندسازی جامعه هدف روستایی و افزایش میزان برخورداری از خدمات رفاهی برای این اقشار در اولویت دو خاطرنشان کرد: تسهیلات روستایی و عشایری موجب تقویت معیشت خانوار آن مناطق شده و از مهاجرت به شهرها جلوگیری می کند.

در ادامه این جلسه شیخ الاسلامی مدیر صندوق استان میزان تسهیلات اشتغال روستایی را 512 میلیارد ریال اعلام کرد که در مرحله اول 348 میلیارد ریال اعتبار ابلاغ و از این میزان 710 فقره به مبلغ 157 میلیارد ریال پرداخت تسهیلات صورت گرفته است.

وی بیان داشت : صندوق با تمام محدودیت هایی که دارد ، رتبه 6 کشوری در طرح های مصوب شده و رتبه 5 کشوری در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی را در بین سایر استان ها دارد و طی هفته آینده جایگاه استان در مبلغ پرداخت تسهیلات به رتبه اول یا دوم ارتقا پیدا می کند.

طاهری مدیر بانک کشاورزی گیلان نیز با ارائه گزارش از وضعیت موجود اظهار داشت:تاکنون از طرح های معرفی شده توسط کمیته های استانی و شهرستانی 1270طرح با مبلغ639میلیارد ریال به صاحبان طرح اشتغال روستایی و عشایری پرداخت شده است.

وی در خصوص مشکلات برخی از پرونده ها برای ضمانت و وثیقه اشاره و تصریح کرد: تسهیل گری در امر اعطای تسهیلات در بانک کشاورزی با جدیت دنبال می شود.

همچنین فداکار مدیریت شعب پست بانک گیلان به ارائه گزارش عملکرد این بانک در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت و عنوان کرد: در پست بانک استان گیلان تمامی سعی خود را در جذب صدرصدی اعتبار تخصیصی بکار گرفته ایم و به زودی تمامی تسهیلات سهم این بانک به مرحله پرداخت می رسد.

در پایان این جلسه مدیران عامل دیگر بانکها و روسای شهرستان ها به تشریح طرح های باقیمانده و موانع پیش روی برخی طرح ها به منظور پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی پرداختند.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna