سه شنبه 29 اسفند 1402
 
استاندار گیلان در دیدار با استاندار آرارات جمهوری ارمنستان؛

این دیدار نقطه عطفی برای گسترش تعاملات بین 2 استان است

مصطفی سالاری استاندار گیلان :

دیدار با استاندار آرارات  نقطه عطفی برای گسترش تعاملات بین 2 استان است و نشست‌های

مشترک می تواند نقش موثری در افزایش مبادلات تجار و بازرگانان دو کشور  باشد .

 

پایگاه خبری موج برنا - استاندار گیلان این دیدار را نقطه عطفی برای گسترش تعاملات بین 2 استان بیان کرد و افزود: نشست‌های مشترک می تواند نقش موثری در افزایش مبادلات تجار و بازرگانان 2 کشور داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری صبح امروز در دیدار با استاندار آرارات جمهوری ارمنستان ضمن خوش آمدگویی به هیئت ارمنستانی، با اشاره به اینکه بخش خصوصی محور گسترش تعاملات بین 2 کشور است افزود: 2 کشور و 2 استان در چند محور سابقه مبادلاتی دارند و در حوزه‌های مشترک آماده هرگونه همکاری هستیم.

وی به پیشرو بودن گیلان در حوزه شیلات بویژه پرورش ماهیان خاویاری اشاره و خاطرنشان کرد: از تجارب مشترک برای توسعه این بخش کمال بهره را می‌گیریم.

دکتر سالاری اظهار داشت: استان گیلان در حوزه کشاورزی باتوجه به خاک حاصلخیز و بارش فراوان توانایی‌های بسیاری دارد.

استاندار گیلان گفت: باتوجه به برخورداری استان گیلان از استعداد و ظرفیت‌های فراوان در حوزه گردشگری، مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه حدود 15 میلیون نفر از جمعیت کل کشور در فاصله کمتر از 4 ساعتی با استان گیلان قرار دارند، اقتصاد گردشگری استان گیلان از پویایی خوبی برخوردار است.

نماینده عالی دولت در گیلان تولید مصالح ساختمانی را به عنوان یکی از مشترکات با جمهوری ارمنستان دانست و خاطرنشان کرد: ارمنستان می‌تواند پل ارتباطی خوبی برای صادرات مصالح ساختمانی تولیدی در استان گیلان به کشورهای اوراسیا باشد.

وی ورود به بازارهای کشورهای دیگر از طریق ارمنستان را گامی موثر در گسترش مبادلات دانست و اظهار داشت: خوشبختانه بسته‌بندی و فرآوری محصول چای تولیدی گیلان در کشور ارمنستان آغاز شده و امیدواریم این موضوع به محصولات دیگر نیز تسری پیدا کند.

استاندار گیلان این دیدار را نقطه عطفی برای گسترش تعاملات بین 2 استان بیان کرد و افزود: نشست‌های مشترک می تواند نقش موثری در افزایش مبادلات تجار و بازرگانان 2 کشور داشته باشد.

در این دیدار که هیئتی از تولیدکنندگان کشور ارمنستان نیز حضور داشتند، استاندار آرارات با ابراز خرسندی از سفر به گیلان، ضمن ابلاغ سلام نخست‌وزیر جمهوری ارمنستان به استاندار گیلان گفت: از این همکاری نزدیک و صمیمانه در راستای توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی 2 استان بهره می‌گیریم.

گاریک سرکیسیان با اشاره به اینکه به عنوان نماینده دولت ارمنستان تمام تلاش خود را در جهت تحقق توافق گسترش مبادلات از طریق ایران با کشورهای اوراسیا به‌کار خواهم گرفت افزود: به عنوان یک کشور دوست، در شرایط تحریم برای افزایش سطح مبادلات ایران با کشورهای اوراسیا از تمامی ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه از پیشنهادهای سازنده برای توسعه سطح مناسبات دو کشور استقبال می‌کنیم اظهار داشت: تمایل داریم در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، مصالح ساختمانی، فناوری اطلاعات، شیلات و دامپروری همکاری‌های بیشتری داشته باشیم.

استاندار آرارات خاطرنشان کرد: امیدواریم در این دیدارها گام‌های موثری برای اجرایی کردن تصمیم‌ها برداشته شود. 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna