سه شنبه 29 اسفند 1402

مدرسه ابتدایی مفاخر رشت در دومین سال پیاپی میزبان انتقال خون گیلان

دکتر مرادی مدیر کل انتقال خون استان گیلان : این روز را روزی به یاد ماندنی است،  فرهنگ سازی از این سنین موجب حک شدن در ذهن خواهد شد و نوید بخش روزهای خوب برای نسل جدید اهداکنندگان خواهد داشت . 

 

سرویس ورزشی موج برنا – دنیای تکنولوژی روزهای پرفروغی را پشت سر می گذارد ، روزهایی که در هر دقیقه روشی جدید برای درمان ، تکنیک جدید برای نوآوری در صنعت را شاهد هستیم .

با وجود تمام پیشرفتهای صنعت پزشکی ، خون و فرآورده های آن جایگزینی ندارند و همچنان لازم است برای این مایه حیات ، اهداکنندگان خون برای کمک به هم نوعان خود بکوشند ، اما برای زنده نگاه داشتن این فرهنگ غیر همت افراد ، آموزش ، ترویج و توسعه فرهنگ را می طلبد .

مدرسه همچنان پیشتاز در امر فرهنگ سازی

برای دومین سال پیاپی با دعوت مدرسه کارشناسان انتقال خون استان گیلان میهمان مسئولان و دانش آموزان ، کودکان خوش ذوق و البته متعهد این مدرسه بودند .

دکتر مرادی مدیر کل انتقال خون استان گیلان ، دکتر ایزدی پور ، دکتر طالبیان ،دکتر حیدری  و عظیمی روابط عمومی انتقال خون استان گیلان همزمان با 9 مرداد و برای دیدار از نمایشگاه و جشن فرهنگ سازی اهدا خون به مدرسه رهسپار شدند .

 

از بدو ورود  ،شوق این همدلی در دلهای مهربان کودکان موج می زد ، غریب به 50 دانش آموزانی که علی رغم تابستان و تعطیلات تابستانی حضوری پور شور داشتند .

در ابتدا نمایشگاه آثار گذشته دانش آموزان با محوریت اهدا خون مورد بازدید قرار گرفت و در ادامه دانش آموزان نقاشی ها یخود را بصورت زنده و در حضور کارشناسان انتقال خون ترسیم کردند .

کودکان که تجربه سال گذشته را داشتند گردن آویز گروه خونی خود را داشتند و در بولتنهای مطالعه و تحقیق شده گروهها خونی را نوشته بودند و گروههایی که در چرخه اهدا خون هستند را به نمایش گذاشتند .

در ادامه دو کار دستی خلاق دانش آموزان مدرسه برای نمایش در نمایشگاه انتقال خون به دکتر مرادی اهدا شد .

دکتر مرادی مدیر کل انتقال خون استان گیلان طی سخنانی این روز را روزی به یاد ماندنی یاد کرد و افزود : فرهنگ سازی از این سنین موجب حک شدن در ذهن خواهد شد و نوید بخش روزهای خوب برای نسل جدید اهداکنندگان خواهد داشت .  

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna