سه شنبه 29 اسفند 1402

 

تولد یک دختر جواز ورود والدین به بهشت است و برکت و فراوانی به همراه دارد.

سرویس اجتماعی موج برنا- جهان خلقت با تمام رازهای شناخته شد و البته هزاران راز نهفته اش ، همچنان مخزن اسرار الهی است ، در کوچکترین تا بزرگترین خلقت خداوند اسراری وجود دارد که علی رقم کشف بسیاری از اسرار آن ، شاید همچنان نکات ریزی وجود داشته باشد که برای ما انسانها که موجودات متفکر و ریزبینی هستیم همچنان در پرده ابهام باشد ، بی شک یکی از این خلقیات پیچیده و پر رمز وراز می تواندآفرینش انسان باشد و در نگاهی عمیق تر خلقت دختر که در بسیاری از ادیان الهی مورد تکریم و احترام است .

 جدا از نوعی نگاهها ، باید به رازآفرینش عمیق این خلقت پر مهر خدا در اسلام توجه ای ویژه  داشت ، خلقتی که بیان شده که تولد دختر را جواز ورود والدین به بهشت می داند ، خلقتی که فزونی نعمت و برکت به ارمغان می آورد و مهر پاینده که می توانند آرامش بخش ایام پر التهاب والدین باشد .

نگاهی به تولد دختران بزرگی که درخشش وجود آنها می توانند عظمت این خلقت الهی را به چشمان کم فروغ و بعضا کم بین ما نمایان سازد، خلقتی پاک و مطهر چون بانو فاطمه زهرا (س) که نگرش او ، مهر او و عمق فضایل او لقب ام ابیها را از رسول مکرم اسلام حضرت محمد (ص) به ارمغان گرفت ، دختران و زنانی شایسته چون زینب (س) و حضرت فاطمه معصومه (س) که شرح فضایلشان بی حد و وصف است .

این یادداشت بهانه ای بود بر روز دختر ، روزی که دختران سرزمینم ایران باید به این نام و عنوان ببالند ، روزی که همزمان با میلاد اسوه صبر ، پاکی و نجابت و در عین حال غرور ، کرامت ، فاطمه معصومه (س) معرف صلابت دختران مسلمان ، متعصب و پرتلاش و البته  مدافع از حقوق و حقانیت را بر می شمارند .

میلاد بانو حضرت معصومه (س) و روز دختر بر تمام دختران پاک و پاک دل سرزمینمان مبارک باد .

                                                                                                                              یاداشت سردبیر : حمیدرضا رحیم زاده

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna