سه شنبه 29 اسفند 1402

 

بنیاد نیکوکاری دستهای مهربان با ۱۳ شعبه و ۵ مرکز درمانی در سطح کشور فعالیت می‌کند

 

سرویس اجتماعی موج برنا -  فقر و تنهایی دو عامل آزار دهنده در تمام ادوار بشری است و کمتر انسان آزاده ای این موضوع را در درک و لمس نمی کند و دو راه برای برخورد وجود دارد ، دیدن و همدردی و راه دوم دیدن و همراهی کردن تا به نتیجه رساندن آرزوها و امیدها خودمان و خانواده های درگیر ماجرا تا نه افسانه ریشه کن شدن ، بلکه کاهش آلام و دردها که انسانهای خاص در این را ه گام می گذارند .

دستها توانایی بسیاری دارند ، جدای از توان آرامش دادن در نوازش ، نماد اتحاد در یک معیار و مقوله اجتماعی که نشان از تحکم پیوندهای اجتماعی است و در مخلص کلام باید گفت ، دست های انسانی زنجیره اتحاد  ، همدلی و نزدیکی قلبهاست .

اما بنیاد دستهای مهربان به غیر نام نیک انتخاب شده ، اعمال و رفتار نیک دارد . همراه و همقدم باشیم با دستهای مهربان و در گام اول بنیاد دستهای مهربان را بشناسیم .   

                                                             ***بنیاد نیکوکاری دستهای مهربان ***

بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان با اخذ مجوزهای رسمی و شماره ثبت ۲۱۶۷۴ در سال ۱۳۸۶ توسط دکتر شهرام فرجی تأسیس و فعالیت خود را با تمرکز بر حمایت و توانمندسازی زنان و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست آغاز کرد. دست‌های مهربان، سازمانی غیردولتی، غیرسیاسی، مستقل و مردم‌نهاد است که برای رفع محرومیت و کمک به اقشار نیازمند، به‌ویژه زنان و کودکان نیازمند کمک و حمایت، با انگیزه‌ی والای انسان‌دوستی و کمک به همنوعانِ محروم، با ۱۳ شعبه و ۵ مرکز درمانی در سطح کشور فعالیت می‌کند.

 

بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان از شروع فعالیت خود تاکنون با اینکه هنوز یک دهه از فعالیت‌های این سازمان می‌گذرد به یاری خدا و با تکیه‌بر حمایت‌های خیرین و حامیان گرامی توانسته است اقدامات مؤثری در زمینه‌ی کمک به قشر بی‌بضاعت و آبرومند جامعه به‌ویژه زنان و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست انجام دهد. حفظ کرامت انسانی مددجویان همواره شعار اصلی و سرلوحه‌ی انجام وظیفه‌ی کارمندان بنیاد بوده است.

 

از فعالیت‌های بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان علاوه بر سرپرستی خانواده‌های نیازمند می‌توان به مواردی از جمله مدرسه‌سازی، ساخت درمانگاه، اعزام کاروان‌های حمایتی به نقاط دورافتاده و محروم، حمایت خاص از بیماران خاص، اعطای جهیزیه و تسهیلات ازدواج ، اعطای کمک‌هزینه‌های تحصیلی و آموزشی، پرداخت وام‌های خوداشتغالی و فراهم‌سازی زمینه‌های اشتغال مددجویان اشاره کرد. حجم و کیفیت فعالیت‌های بنیاد دست‌های مهربان از ابتدا تاکنون به‌گونه‌ای بوده است که بارها از سوی نهادهای داخلی و خارجی مورد تقدیر و قدردانی قرار گرفته و موفق به کسب تمام گواهی‌نامه‌های بین‌المللی، از جمله گواهی‌نامه‌های مربوط به کیفیت و شفافیت نیز شده است. ضمن آنکه این بنیاد اخیراً به‌عنوان برند برتر حوزه‌ی نیکوکاری کشور انتخاب شد تا نشان دهد هر آنچه که در توان داشته، در طَبَق اخلاص گذاشته است.همچنین این بنیاد افتخار دارد تا حامی و پرستار بیماران پروانه‌ای و ایکتیوز کشور باشد.

 

بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان تاکنون سرپرستی بیش از ۳۱۰۰ خانواده از ایتام و زنان سرپرست خانواده را بر عهده داشته (بالغ‌بر ۱۵ هزار نفر) که به یاری خدا و در نتیجه‌ی کوشش‌های واحد آموزش و توانمندسازی، تاکنون حدود ۷۰۰ خانواده از این عزیزان از وضعیت مددجویی خارج شده‌اند. همچنین تعداد ۲۱۸ نفر دانشجو توسط این بنیاد حمایت مالی می‌شوند و در سال‌های اخیر به بیش از ۶۰۰ بانوی نیازمند جهیزیه کامل اهدا شده است. ساخت سه مدرسه، چهار درمانگاه، یک مرکز نگهداری و آموزش کودکان و تحت درمان قرار دادن صدها بیمار خاص نیز از دیگر فعالیت‌های نیکوکارانه‌ی بنیاد دست‌های مهربان بوده است. در حال حاضر نیز واحد مددکاری دست‌های مهربان در حال جذب تعداد دیگری از خانواده‌های نیازمند و برقراری شرایط مناسب زندگی برای این خانواده‌ها است.

 

در حال حاضر نیز بنیاد دست‌های مهربان در حال جذب و حمایت از خانواده‌های نیازمند و برقراری شرایط مناسب برای آنهاست.

 

دریافت نشان استاندارد بین‌المللی NGO Benchmarking از شرکت SGS به‌عنوان معتبرترین نشان کیفیت سازمان‌های غیردولتی، دریافت گواهی‌نامه، لوح و نشان عالی اهتمام به مدیریت از آکادمی IQS انگلستان در سال ۲۰۱۷، دریافت گواهی‌نامه و لوح رهبری سازمانی از آکادمی STW آلمان در سال ۲۰۱۷ و گواهینامه‌های ISO 9001 ,ISO10004 ,ISO26000 نشانی از عملکرد شفاف و فعالیت‌های مؤثر این بنیاد نیکوکاری در سطح بین‌المللی است.

Print Friendly

دستهای مهربان در گیلان

دستهای مهربان فعالیت رسمی خود را آغاز کردند و همان محوریت مشغول فعالیت است ، بنیاد نیکوکاری دستهای مهربان در رشت به آدرس رشت: ميدان گلسار ، خيابان انصاري ، روبـروي بانك ملي ، بـرج ابريشـم ، طبقه چهـارم مشغول فعالیت است .

شماره های تماس ۳۴۹۳۳۰۱۳ و شماره های ۳۳۱۳۰۵۱۲۳۳۱۳۰۵۱۳۳۳۱۳۰۵۱۴

شماره حساب: ۰۱۶۱۹/۰۵/۰۰۶۳۳۵/۴۳ و شماره کارت: ۶۳۹۵۹۹۷۰۰۰۰۲۳۸۱۹

 

                          ***همچنان اخبار بنیاد تیکوکاری دستهای مهربان را همراه ما باشید .***

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
1398/06/18
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna