جمعه 7 اردیبهشت 1403

 

دکتر مرادی مدیر کل انتقال خون استان گیلان : اهدای خون دلی خنك و زندگی مملو از آرامش می بخشد

 

سرویس سلامت موج برنا-انجام کارهای خوب و خیر همیشه می‌تواند زندگی انسان را تحت تأثیر خود قرار دهد ،خوب است که انسان اسم خود را در اهداف خیر بنویسد و خود را شریک گرداند، انسان باید در کار خیر و نحوه انجام آن فکر کند و فکرش موجب ابتکاری باشد که برای رسیدن به هدف مفید واقع شود و این روزها در فصل گرما و سفر در ابتکاری نو در کار خیر پیش قدم شده و قبل از برنامه ریزی برای سفرهای تابستانی ، اهدای خون را نیز در برنامه خود قرار دهند و در بخشیدن  دلی خنک و زندگی مملو ازآرامش به بیماران سهیم باشند.

 

به گزارش روابط عمومی انتقال خون استان گیلان ، دکتر احمد مرادی گفت : با توجه به فصل تابستان  و گردشگرپذیر بودن گیلان وافزایش مسافرت ها ، سوانح رانندگی ، تروماها ، جراحی ها و... در این استان بیشتر مشاهده می شود ونیاز به خون نیز افزایش می یابد.

 

وی ضمن قدردانی از مشارکت مردم عزیز بر استمراراقدام خداپسندانه اهدای خون بویژه در فصل تابستان تاکید کرد وافزود : بیماری ،سوانح وحوادث تعطیل پذیر نیستند نیاز به خون وفرآورده های خونی همیشگی است و تا کنون نیز هیچ جایگزین مناسبی برای خون بوجود نیامده است و از سوی دیگرمحدود بودن مدت زمان نگه داری خون و فرآورده های خونی هم از علل هایی است تا اهدای خون از اهمیت وجایگاه ویژه ای برخوردارباشد.

 

مدیرکل انتقال خون گیلان اظهار داشت : این روزها فصل سفر شهروندان است و اهدای خون به دلیل گرمای هوا و سفر فراموش می شود، در خواست ما به داوطلبان اهداکننده خون این است قبل از برنامه ریزی برای سفرهای تابستانی، اهدای خون را در برنامه خود قرار دهند چرا که به واسطه یک واحد خون اهدایی توسط آنان جان 3بیمار نجات پیدا می کند.

 

دکتر مرادی با بیان اینکه اهداکنندگان خون سالم ومستمر ،مایه افتخار وسرمایه های انتقال خون هستند خاطرنشان شد : بیماران نیازمند به خون با مدد اهداکنندگان خون سالم ومستمر از سالم ترین خون برای بدست آوردن سلامت خود استفاده می کنند.

 

مدیرکل انتقال خون گیلان از آمادگی تمامی پایگاههای ثابت وسیار در استان گیلان  خبر داد واز شهروندان گیلانی خواست با اهدای خون در فصل تابستان برای جلوگیری از کاهش ذخایر خون در تامین خون بیماران نیازمند همچون گذشته با انتقال خون مشارکت فعال داشته باشند .

 

وی خاطرنشان شد : در تمامی پایگاهها و واحد سیار انتقال خون علاوه بر مردم عزیز گیلان پذیرای تمامی مسافران اهدا کننده خون که در برنامه سفر خود اهدای خون را نیزگنجانده اند می باشیم.

 

خونی که هموطنان اهدا می‌ کنند بیشتر به مصرف بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، سرطانی، نوزادان مبتلا به زردی، مادران باردار،  تصادفات، عمل‌ های جراحی، سوختگی ‌ها و آسیب ‌دیدگان حوادث غیرمترقبه و... می‌ رسد.

 

افرادی که در محدوده سن 18تا 60سال با وزن حداقل 50کیلو گرم باشند و دارای فشار خون طبیعی وعاری از بیماریهای زمینه ای مثل بیماریهای قلبی ،کلیوی ،کبدی وریوی باشند می توانند خون خود را اهداکنند.

 

در ضمن اهداکنندگان گرامی برای صرفه جویی در وقت می توانند ابتدا در سایت سازمان انتقال خون ثبت نام و در ساعت تعیین شده به پایگاه انتقال خون مراجعه کنند.

 

 برای ثبت نام در نوبت دهی اینترنتی نیز به سایت سازمان انتقال خون به آدرسhttp://nobatdehi.ibto.ir/Nobat/DaryaftNobatInterneti4 مراجعه نمایند.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna