شنبه 8 اردیبهشت 1403

دبیرکل اتحادیه صادرکنندگان و بازرگانان گیلان در مصاحبه با موج برنا گفت :انتخابات اتحادیه صادرکنندگان و بازرگانان گیلان برای سومین دوره با حضوراکثریت قاطع اعضاء  در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی،صنایع ومعادن و کشاورزی رشت  برگزار شد تا برای مدت سه سال فعالیت نماید

وی افزود : در این مجمع، شجاع الدین بدری،به عنوان (رئیس جلسه)،همایون کاوه(منشی)،فرنگیس رحمانی(ناظر یک)،احمد صدر ممتاز(ناظر دو)و سمیه علی محمدی(نماینده اتاق بازرگانی رشت)هیئت رئیسه انتخابی اداره جلسه را برابر ماده ۱۳ اساس نامه اتحادیه بر عهده گرفتند.

دبیرکل اتحادیه صادرکنندگان و بازرگانان گیلان با بیان اینکه از بین 29 کاندید باید 7 نفر بعنوان اعضای اصلی و دو نفر علی البدل انتخاب شوند افزود : برای تعیین اعضای هیات مدیره؛مهران فکری-میر مسعود نیک سیرت-قاسم رضائیان-بهمن لطیفی-علی رضا آقا زاده-ایرج محبوبی-طاهر زمرد نیا-سیاوش غلامی-مصطفی رحمتی و مهربخش حسین زاده و جهت تصدی سمت بازرسی؛جواد خضر ابراهیمی و غلام حسین نوروز نژاد،کاندید شدند.که پس از اخذ رای گیری مخفی و کتبی به ترتیب قاسم رضائیان حائز،میر مسعود نیک سیرت،علیرضا آقا زاده،ایرج محبوبی،مهران فکری،بهمن لطیفی،طاهر زمرد نیابه عنوان اعضای اصلی و “مهر بخش حسین زاده”با و “سیاوش غلامی”به ترتیب به عنوان علی البدل اول و دوم انتخاب شدند.

 در ادامه با برگزاری قرعه کشی مهربخش حسین زاده و سیاوش غلامی با تائید اعضای رای دهنده به عنوان علی البدل اول ودوم انتخاب شدند. و  با توجه رای برابر مهر بخش حسین زاده »و «سیاوش غلامی»،با تائید اعضای رای دهنده حاضر در جلسه،مراسم قرعه کشی برگزار شد و«حسین زاده» توانست به عنوان علی البدل اول انتخاب بشود.

وی خاطرنشان شد : طبق ماده ۳۱ اساس نامه اتحادیه،هیئت مدیره در اولین جلسه ای تا یک هفته بعد از قطعی شدن انتخابات تشکیل می شود یک نفر را به عنوان رئیس،دو نفر را به عنوان نائب رئیس،یک نفر را به عنوان خزانه دار و یک نفر را به عنوان منشی انتخاب خواهد کرد که البته رئیس هیئت مدیره بعنوان رئیس اتحادیه معرفی خواهد شد

در ضمن  بزودي تركيب هيات مديره و برنامه ريزي هاي اجرايي اتحاديه اعلام خواهد شد .

اتحادیه صادر کنندگان و بازرگانان گیلان به منظور سامان دهی صادرات کالا و خدمات در امور مربوط و حفظ توازن و نظم و فراهم کردن امکان بهره برداری بیشتر از سرمایه گذاری و تولید و هم چنین استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران و به هنگام نمودن آن برای نیل به اهداف قانونی توسعه در این گونه موارد و دفاع از منابع مشروع اشخاص حقیقی و حقوقی به استناد بند(ک)ماده(۵)قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران تشکیل شده  و حوزه فعالیت آن در سراسر این استان است.

برخی از اهداف های «اتحادیه» عبارتند از:
۱- تلاش برای ساماندهی صادرات و بهبود کیفیت خدمات دهی اعضا.
۲- بازاریابی مستمر با کسب اطلاعات مربوط به عرضه و تقاضا، قیمت، بازارهای مصرف و تولید برای عرضه به اعضا با بهره گیری از آخرین رهیافت های جهانی جهت نیل به اهداف قانونی توسعه صادرات.
۳- مشارکت گروهی در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها و تهیه و تنظیم پیش نویس قوانین و مصوبات مرتبط با صادرات کالاها و خدمات در جهت حفظ منابع ملی و اعضا با هماهنگی اتاق ایران.
۴- ایجاد ارتباط با بانک ها و سازمان های اعتباری کشور و همچنین سازمان های مالی و پولی بین المللی در قالب قوانین جمهوری اسلامی و فراهم سازی زمینه تسهیلات مالی در جهت توسعه فعالیت های اعضا.
۵- ایجاد بانک اطلاعاتی در زمینه های مرتبط با اهداف و وظایف اتحادیه، فعالیت های صادراتی اعضا و اطلاع رسانی از طریق ایجاد شبکه اطلاع رسانی و نشر کتب، مجلات و بروشورهای تخصصی.
۶- فعالیت برای جذب و مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط جهت عضویت در اتحادیه.
۷- ارتقاء اعتبار و حیثیت اعضا اتحادیه از طریق سازمان دهی و ایجاد روابط مناسب بین واحد های عضو.

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna