سه شنبه 29 اسفند 1402

🌐پس از عبور۷خان توسط رستم رکوردشکنی مسافران‌ هر روز شهر صنعتی رشت با عبور از۸خان

کارگران در روز دوبار ۸ خان مسیر لاکان تا شهر صنعتی را عبور می کنند

سرویس اجتماعی موج برنا - این روزها دغدغه اشتغال ، تنها دغدغه جوانان این شهر و استان نیست . برای اینکه کاملا آب دیده و مهیای کار شوند می بایست ۸ خان را عبور کنند و بعد از عبور از ۸ خان ( البته اگر در یکی از چالشها اور گیم نشوند و به بیمارستان منتقل نشوند ) رویین تن شده و می توانند روزانه ۲۰ شرکت را جهت استخدام دیدار کنند که حتی اسفندیار و یا جلیل القدر فردوسی هم به مخیلش خطور نمی کرد .

اما چگونه ۸ خان را بگذرانیم و به شهر صنعتی یا جاده بین الملل برسیم :

 

🔹در گام اول باید از شب قبل از خواب نیت سفر کنید ( برای کارگران و پرسنل شاغل در منطقه هرشب قبل از خواب ) و توشه راه بردارید ( حداقل غذای دوروز ، دفترچه درمانی ، شناسنامه و کارت ملی ) و ابتدا صبح راهی شوید .

 

💎خان اول :

 

 فلکه گاز ، با ترافیک مطلوب و در هر ساعت شبانه روز که عموما قانون گریزی و گردشهای چشم بسته بیشتر به کار می آید و شما هم می توانید گذری حدودا بی خطر را تجربه کنید .

 

💎خان دوم :

 

در ادامه مسیر تا پل تالشان چند چالش ( چاههایی شبیه چاله اسکندرون ) وجود دارد و البته نوع میدان مقابل دانشگاه ، پل تالشان و طراحی دو ، مثلا میدان هم چالش بدی نیست و برای تنوع می شود میدانها را یک دور اضافی زد .

بگذریم ، ابتدا بلوار پروفسور سمیعی تا شهرک مصطفی خمینی پیچهای تحسین برانگیزی وجود دارد و انسان را وادار می کند که بیندیشد که « اگر پیچ پیچید و ما نپیچیدیم چه می شود » هر چند نفرات قبلی تجربه مناسبی نداشتند  ، بنابراین اصلا توصیه نمی شود .

بلوار خوب پرفسور سمیعی هم در بازی حضور دارد ، بطوری که در این بلوار ۳ بانده چه در رفت و‌ چه برگشت به جای چاله  «نهرهای » خوبی وجود دارد که به برکت برف و باران    سیراب شده و عمقشان زیاد می شود و لاستیکی که داخل شد حتما با دوستان یدک کش تماس بگیرید ،البته جلوبندی  ساز به حد کافی در منطقه مستقر شده است .

 

💎خان سوم و‌چهارم :

 

 از این به بعد هیجان زیادتر می شود ، جاده ۳ بانده رفت و ۳ بانده برگشت به مسیر رفت و برگشت تبدیل می شود و چند پیچ هیجان انگیز و چندین نهر خوب وجود دارد . ناشکری نباشد که در این مسیر تعریض انجام شده ، مسطح سازی هم شده فقط آسفالت ( حدود یک سال ) انجام نشده است . بازهم ناشکری نباشه و بگویم که علائم راهنمایی و رانندگی با عنایت به تعریض انجام شده ، یعنی تابلو های هشدار پیچ و... در سینه خاکی جاده و حدود ۱۰ متر با آسفالت فاصله دارد ، همانجایی  که  در انتظار آسفالت آن هستیم . با توجه به تعدد مشکلات این محدوده شما با رد شدن از این‌ مسیر عملا دو خان را رد کردیم و بعد از لاکانشهر وارد خان پنجم می شوید .

 

💎خان پنجم :

 

خان پنجم عملا مهم نیست اما چالشی غریب است که در تمام دنیا تخلف محسوب می شود ،‌پس از بلوار پر فسور سمیعی عملا خط کشی وسط جاده ، کنار جاده معنا پیدا نمی کند ، توجه داشته باشید شما باید این خان را تا پاسگاه لاکان بگذرانید تا نور محیطی داشته باشید ، چون در طول مسیر نور هم طراحی نشده خصوصا ابتدا صبح و شامگاه در پاییز و زمستان که هوا دیر روشن می شود و زود تاریک می شود .

 

💎خان ششم :

 

 بزرگترین خان از قبل از پاسگاه و بعد از لاکانشهر شروع می شود ، احشام و چهارپایان سرگردان اهلی و غیر اهلی که بعضا جنبه شوخی هم ندارند و خیلی زود از دست هم عصبانی می شوند و به وسط جاده می آیند و شما باید این چالش را برای رسیدن به مرحله اصلی و ششم طی کنید ، پس با آمادگی کامل وارد شوید .

 

 💎خان ششم :

 

این خان در تقاطع پاسگاه واقع شده ، یک بنای باستانی و سنتی که خودجوش نیست و در جایی نه‌وسط و‌ نه گوشه قرار دارد ، هرچند ناشکر نیستیم و باید اعتراف کرد دور آن با نوار احتیاط کنید برای رفاه شما گرفته شده است ، اگر موفق به گذراندن این خان شدید ، عملا انتخاب با شماست و می توانید بدون رفتن درون کانال یکی از مسیرها را انتخاب کنید ، الف - شهر صنعتی ، ب - گوراب ورزل ج - جاده بین الملل و اگر انتخاب شما شهرک صنعتی باشد وارد مرحله ۷ می شوید .

 

 

 💎خان هفتم :

 

در طول مسیر به هیچ عنوان از موزیک شاد خصوصا بندری استفاده نفرمایید ، چرا که در طول مسیر شما با نوع طراحی آسفالت موج مکزیکی خواهید زد و مثل اینکه سوار قایق موتوری باشید کاملا مواج سفر می کنید ، در نظر داشته باشید ایراد از خودرو شما نیست ، طراحی مسیر اینطور انتخاب شده است .

در طول مسیر شما نه نور دارید نه خط کشی بازهم باید به هوش خودتان مراجعه کنید چون بعد از ۲ کیلومتر مسیر چند بانده شما سوپرایز می شوید و دوباره مسیر کوچک می شود برای سنجش شما به حد کافی از « چال اسکندرون » و «نهرهای » متعدد استفاده شده تا خودتان را بسنجید.

 

بالاخره به پایان راه..... که نزدیک می شوید و وارد خان هشت می شوید ، آماده همه چیز باشید .

 

💎خان هشتم :

 

در هر دو طرف اوضاع یک جور است اما تنوع در ورودی ۲ شهر صنعتی بیشتر است و بزرگترین چالش همین جا شروع می شود ، برای تست تمرکز و‌ جنبه شما محیطی به طول ۱۲ متر در ۱۰ مدت یکسال است آسفالت نشده ، لذت این چالش در برف و باران است چرا که ارتفاع آب کانال با ارتفاع جاده و جاده با جدولها یکی می شود و شما چه پیاده چه با خودرو تا زانو در آب هستید ، بعد از گذر از این چالش باید به شما تبریک گفت ، بله

     « شما با شکستن رکورد هفت خان رستم و گذر از هشت خان اساسی رویین تن شده اید »

 

اما زهی خیال باطل ، کار آغاز شده و دو حالت دارد :

 

الف - اگر جویای کار هستید لطفا روزانه به ۸ شرکت سر بزنید و سعی کنید اعصابتان برای گذر از این هشت خان آرام باشد .

 

ب - اگر شاغل هستید ، خوب کار کنید و به محض حرکت چشمها را ببندید تا لااقل یک بار این مسیر را در خواب بگذرانید .

شما رویین تن شدید و باید ظرفیت خود را برای حداقل ۲۰ سال و روزی دوبار حفظ کنید .پس موفق باشید و صبور و دست حق به همراهتان باد .

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna