سه شنبه 29 اسفند 1402

سرویس اجتماعی،سلامت موج برنا – خبرنگاران یکی از اصلی ترین درخواست خود را بیمه وآتیه خانواده می دانستند و برای رسیدن به آن درخواستیهایی را داشته اند ، در سالیان اخیر  بیمه خبرنگاران خصوصا توسط خانه مطبوعات گیلان مورد توجه بوده و گامهای موثری برداشته شده است .  

کریم خورسندی ، با بیان اینکه خانه مطبوعات استان گیلان در راستای حمایت از اصحاب رسانه و خبرنگاران استان طی یکسال اخیر پیگیر بیمه آنان بوده است، اظهار کرد: خانه مطبوعات استان از طریق صندوق حمایت از نویسندگان و هنرمندان مشکل بیمه ای بسیاری از خبرنگاران را حل و فصل کرده است.

 

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان با اشاره به مساعدت استاندار گیلان جهت پرداخت صد درصدی هزینه بیمه تکمیلی سال گذشته خبرنگاران،افزود:امسال نیز موافقت پرداخت هزینه بیمه تکمیلی از سوی دکتر نجفی اخذ شده است.

 

وی با اشاره به مساعدت استاندار گیلان جهت پرداخت صد درصدی هزینه بیمه تکمیلی سال گذشته خبرنگاران،افزود: امسال نیز موافقت پرداخت هزینه بیمه تکمیلی از سوی دکتر نجفی اخذ شده است که به حساب خبرنگاران پرداخت خواهد شد.

 

خورسندی اعزام خبرنگاران به نمایشگاه مطبوعات تهران،برگزاری کلاس های روزنامه نگاری، اهدای بسته های حمایتی به بسیاری از خبرنگاران، رسیدگی به امور درمانی تعدادی از فعالان رسانه ای و... را از دیگر اقدامات صورت گرفته طی یکسال اخیر دانست.

 

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان با اشاره به مشکلات بیمه خبرنگاران، تصریح کرد:معاون مطبوعاتی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور جدی اعلام کرده که مدیران رسانه ها موظف به بیمه نمودن نیروهای خود بوده و در این خصوص اعلام داشته که هزینه بیمه را نیز وزارتخانه پرداخت خواهد کرد.

 

خورسندی بر لزوم ساماندهی خبرنگاران تاکید کرد و افزود : خانه مطبوعات استان گیلان هر ساله نسبت به پالایش اعضای خود و دعوت از اعضای جدید اقداماتی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه معتقدیم  بکار گیری افراد مجرب و متعهد در رسانه ها در اولویت قرار دارد گفت : اعتقاد داریم مدیران رسانه های استان باید در جذب و به کارگیری خبرنگاران و هیات تحریریه وسواس و دقت نظر بیشتری داشته باشند و از افراد کاربلد، توانمند و دارای ذوق بهره ببرند.

مدیر عامل خانه مطبوعات ضمن تبریک روز خبرنگار به همکاران خود در خصوص برنامه های روز خبرنگار خاطر نشان کرد :

برنامه های امسال کمی متفاوت تر از سال های گذشته است و برای اولین بار بیش از 500 خبرنگار فعال را مورد تقدیر قرار می دهیم.

 

مدیرمسئول روزنامه سوال و جواب در خصوص محل برگزاری مراسم روز خبرنگار گفت : مراسم روز خبرنگارا را از مجتمع خاتم الانبیاء(ص) به تالار بزرگ ماه عسل منتقل کرده ایم تا خبرنگاران در این همایش رسانه ای آسوده تر بوده و برای دید و بازدید همکارانشان در روزی که به نام خودشان است راحت تر باشند.

 

وی همچنین افزود : دو اجرای موسیقی زنده سنتی و کلاسیک در برنامه ها قرار دارد و میهمانان ویژه خواهیم داشت که مهم ترین آنان استاندار گیلان دکتر نجفی  خواهد بود . ضمن اینکه معاونین استانداری گیلان، فرماندار رشت، برخی از نمایندگان و اعضای منتخب شورای شهر و تعدادی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان هم در مراسم روز خبرنگار حضور خواهند یافت.

 

خورسندی مدیر عامل خانه مطبوعات در پایان گفت :در مراسم روز خبرنگار  دو تن از منتخبین رسانه ها و مطبوعات استان در مراسم مذکور به نمایندگی از جامعه رسانه ای گیلان به بیان خواسته ها و مشکلات این حوزه خواهند پرداخت

وی خاطر نشان کرد : تجلیل از چند تن از پیشکسوتان مطبوعات استان و تجلیل از رسانه های فعال در حوزه دفاع مقدس از دیگر برنامه های مراسم روز خبرنگار امسال در استان گیلان خواهد بود.(ر-86)

پایگاه خبری موج برنا روز خبرنگار را خدمت مدیر عامل ساعی خانه مطبوعات جناب آقای کریم خرسندی و همکارانش و تمامی سنگر نشینان کم ادعا و پرتلاش تبریک و تهنیت عرض می نماید .

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna