سه شنبه 29 اسفند 1402

سرویس سلامت موج برنا – دهه کرامت که با میلاد حضرت معصومه (س) آغاز و تا میلاد امام مهربانیها به پایان می رسد با روز ملی اهدا خون همزمان شد و انتقال خون گیلان این دهه را با نام  دهه بخشندگان نامگذاری کرد تا با نامگذاری هر روز و اختصاص به قشرهای مختلف آنها را به یاری رساندن در این امر مهم تشویق نماید .از همین رو برنامه لوجنک در آستانه  روز ملی اهدا خون به انتقال خون مراجعه کردند و با ضبط برنامه و اهدا خون توسط عوامل برنامه در رسالت اطلاع رسانی عملا به جمع حامیان این اداره بپیوندند .

در این برنامه خانم گیتی ایزدی پور سخنگوی انتقال خون استان گیلان طی مصاحبه ای گفت : از هر سه نفر یک نفردر طول زندگی نیاز به خون دارد و در هر سه ثانیه یک نفر به خون احتیاج پیدا می کند . وی در ادامه افزود :

با در نظر گرفتن آمار اعلام شده و با در نظر گرفتن اینکه خون قابل ساختن نیست و تنها از راه اهدا خون انجام می شود بنابراین باید افراد خیر و نیکوکاری باشند که با اهدا خون به کمک نیازمندان بشتابند .

دکتر ایزدی پور افزود : اهدا خون مختص به قشر خاصی نیست و بیماران متعددی  نیاز به خون پیدا می کنند ، بیماران فاویسم ، بیماران سرطانی ، مجروحین تصادفات ، خانمها پس از زایمان ، تالاسمی ماژورو وکلا بیمارانی که هر کدام دچار دیفکت می شوند نیاز به خون پیدا می کنند . 8 گروه خونی داریم و اگر تصور شود که زیاد بودن گروه خونی خاص مشکل بیماران آن گروه را مرتفع می کند ، چنین چیزی نیست .

دکتر ایزدی پور در پایان اعلام کرد : ما همیشه و به همه گروههای خونی نیازمندیم .

لوجنک عنوان برنامه ای حدودا 30 دقیقه ای که با بیان مشکلات و معضلات و البته یادآوری مسایل روز استان گیلان سعی در حل مشکلات و کمک به رفع موانع در استان نمایند .

 در این برنامه پروسه اهدا خون و نحوه اهدا خون  و مصاحبه هایی با بعضی از اهدا کنندگان هم انجام شد ه بود پخش گردید ، در ادامه یک گفت و گوی تلفنی با دکتر مرادی ، مدیر کل انتقال خون استان انجام گرفت ، که دکتر مرادی ضمن بیان فواید اهدا خون از همه حوزه های رسانه و خصوصا مردم دعوت کرد تا انتقال خون استان را در این امر یاری دهند .

مدیر کل انتقال خون با تبریک این روز به همکاران خود و اهدا کنندگان افزود :

ما استانی هستیم به دلیل بیماران خاصی که داریم ، آمار تصادفات  ، سایتهای عمل قلب و بیماران خاص نیاز مبرم به اهدا خون داریم ، با وجود فاویسم و بیماران تالاسمی با 6 درصد کشور نیاز همیشگی به خون وجود دارد .

دکتر مرادی ضمن تشکر و تقدیر از مردم فهیم گیلان  گفت : با همت مردم ما جلو ورود خون از استانهای همجوار را گرفتیم و بزودی جشن استقلال خون را با کمک رسانه جشن بگیریخواهیم گرفت .

وی در ادامه افزود در سال گذشته 75000 واحد خون دریافت نمودیم .   

محسن سمندری، علیرضا نوری زاده تهیه کنندگان این برنامه هستند و امیر قزل حسینی، مهیار رفیعی دو مجری این برنامه و علیرضا نعمت اللهی گزارشکر و علی قلی زاده تصویر برداری این برنامه را برعهده دارند ، گفتنی است رضا عزیزی، بهروز مرادی تدوین این برنامه روتین و روزانه و البته زنده را برعهده دارند که هر شب از شبکه باران پخش می شود .

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna