شنبه 8 اردیبهشت 1403

کنترل مهاجرت روستاییان به شهرها با ارائه تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی

رحیم زاده موج برنا - سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ و در جریان سفر دکتر لاریجانی به استان قم  دیداری با  مدیریت امور شعب موسسه اعتباری کوثر قم انجام شد . طی این دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ارائه وام قرض الحسنه به روستاییان در راستای اشتغالزایی، می تواند در جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها موثر باشد.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر در استان قم بخشی از باغات با مشکل سرمازدگی روبرو شده و کشاورزان را دچار خساراتی کرده است. بنابراین در راستای تقویت بخش کشاورزی و احیای باغ ها، ارائه تسهیلات اقدام مناسبی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در مجلس مصوبه ای در رابطه با برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان وجود داشته که براساس آن بانک ها نیز باید معادل این میزان منابع در نظر بگیرند تا شرایط برای ارائه وام های با سود کم برای کشاورزان و روستاییان فراهم شود.

 

دکتر لاریجانی درادامه افزود : ارائه وام قرض الحسنه به روستاییان در راستای اشتغالزایی، می تواند در جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها موثر باشد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ارائه وام قرض الحسنه به روستاییان توسط شعب موسسه اعتباری کوثر اقدام خوبی است  و باید ارائه تسهیلات به روستاییان، تولیدکنندگان و نیازمندان در راستای اشتغالزایی ادامه یابد.

لازم به ذکر است در ابتدای این نشست مسعود اقدسی مدیر امور شعب موسسه اعتباری کوثر گزارشی از عملکرد و برنامه های این موسسه به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.(ر-70)

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna