جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی موج برنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان رشت - وی با بیان ایتکه  186پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزار و 368میلیارد تومان در ایام الله دهه فحر در شهرستان رشت به بهره برداری رسیده است گفت:154پروژه از این تعداد مروبوط به بخش دولتی و 31پروژه درحوزه بخش خصوصی بوده است.

شفقی تصریح کرد: با بهره برداری از این پروژه ها 2هزار و 861 نفر به صورت دائم و موقت جذب بازار کار شدند.

وی تصریح کرد: شاخص گازرسانی قبل از دولت تدبیر و امید 59درصد بوده که با فعالیت های دولت این شهرستان 100درصد گاز رسانی شده و جز شهرستان های سبز گیلان است.

غلامعلی جعفرزاده، نماینده مردم رشت در مجلس شورای  اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: موفقیت کشور را مدیون شهدا هستیم.

 وی با بیان اینکه با مدیریت مناسب خوشبختانه گیلان از لحاظ تامین انرژی، استان سبز شناخته شده است گفت: با توجه به برف اخیر با مدیریت درست و ارزنده انرژی سوخت و گاز گیلان قطع نشد.

گفتنی است ؛ طرح های گازرسانی به ۸۰ روستای گیلان روز پنجشنبه با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به عنوان وزیر معین دولت یازدهم در استان  واستاندار گیلان در روستای نشرودکل از توابع بخش سنگر شهرستان رشت به بهره برداری رسید.

لازم به ذکر است : برای اجرای این طرح های گاز رسانی شامل 7  هزار خانوار روستایی 310 میلیارد ریال هزینه شد.

خاطرنشان می شود؛ با بهره برداری از ۸۰ روستای استان در دهه فجر امسال٬ تاکنون یک هزار و ۸۶۹ روستا با ۲۹۲ هزار خانوار روستایی از نعمت گاز بهره مند شده اند و شاخص بهره مندی استان از گاز، به ۹۴ درصد رسیده است.

گفتنی است :  تا ابتدای دولت یازدهم تعداد روستاهای گازدار استان، یک هزار و ۱۹۴ روستا شامل ۱۹۹ هزار خانوار روستایی و درصد بهره مندی ۶5 درصد بوده است .

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna